رئیس کل دادگستری قم:

کاهش تصادف یک وظیفه شرعی و مطالبه عمومی است

حجت‌الاسلام مظفری گفت: کاهش تصادف یک وظیفه شرعی، انسانی و مطالبه عمومی است که دستگاه قضا با جدیت آن را پیگیری می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری قم از برگزاری چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و دومین جلسه فوق العاده کاهش تصادفات خبر داد و گفت: کاهش تصادفات یک وظیفه شرعی، انسانی و مطالبه عمومی است و دستگاه قضایی با جدیت پیگیر آن است.


او ضمن تشکر از اقدامات انجام شده از سوی اعضای شورا در حوزه کاهش تصادف افزود: کاهش تصادفات نیازمند یک اراده جمعی است و بر اساس گزارشات واصله مشاهده می‌شود که عزم‌ها برای حل این معضل جزم شده و هر جا که اخلاص، همت و اراده جمعی باشد، نصرت الهی نیز به همراه آن است چرا که این وعده الهی است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری با تاکید بر ضرورت مطالبه گری دستگاه قضایی گفت: نیروی انتظامی موظف است در تمام تصادفات، سهم قصور و تقصیر دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی را مشخص و به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اعلام نماید تا حسب مورد از طریق دادستانی و سازمان بازرسی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و اعمال قانون شود.


رئیس کل دادگستری قم با اشاره به ضرورت شفاف سازی و تحقق مشارکت اجتماعی و استفاده از ظرفیت مطالبه گری شهروندان تصریح کرد: بر این اساس دبیرخانه شورای پیشگیری موظف است مصوبات را به صورت زمان بندی شده و با توجه به مهلت مقرر دستگاه‌ها در حوزه کاهش تصادفات ابلاغ کند و گزارش اقدامات را دریافت و پس از بررسی موارد اهمال و یا تقصیر مدیران، موضوع را در جلسه بعدی با حضور اصحاب رسانه و صدا و سیما جهت اطلاع شهروندان و پیگیری‌های قانونی ارائه کند.

ایجاد بانک رانندگان پرخطر


مظفری تاکید کرد :نیروی انتظامی موظف است نسبت به ایجاد بانک رانندگان پر خطر اقدام و لیست این افراد را جهت اتخاذ تصمیمات قضایی و قانونی از قبیل ممنوعیت رانندگی، توقیف گواهینامه و ممنوعیت تمدید آن، توقیف خودرو و... به دبیرخانه شورای پیشگیری اعلام نماید.


او  باتوجه به اهمیت و نقش شهرداری قم تصریح کرد: با عنایت به مصوبه شورا، در مهلت قانونی حسب ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه، اصلاح نقاط حادثه خیز استان و استفاده گسترده از دوربین‌های هوشمند و تکمیل تجهیزات مورد نیاز مأموران راهور باید در اولویت قرار گیرد، چرا که این امر می‌تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ ترافیک و کاهش تصادف داشته باشد.


رئیس کل دادگستری قم با اشاره به نقش شهروندان در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ضرورت ارتقای آگاهی‌های عمومی گفت:انسان، خودرو و جاده عوامل موثر در تصادفات هستند و سهم بالای عامل انسانی در این بین، می‌بایست با فرهنگ سازی لازم با استفاده از ظرفیت رسانه و هنر در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار