روحانی:

در بخش مسکن خودکفا هستیم/ گام بعدی ساختن شهرک‌های جدید است

رئیس جمهور گفت: تقریبا پرونده مسکن مهر تمام شده و ۵۰ هزار واحد دیگر را تا پایان دولت به اتمام می‌رسانیم.

دولت ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کردهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس گفت: برای مردم ما مسکن بسیار مهم است. بخشی از آرامش و سکونت مردم در داشتن مسکن مناسب است. آنهایی که اجاره نشین بودند باید بهتر این موضوع را لمس می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: همچنان مسئله بافت‌های فرسوده و بازسازی و احیای آنها به عنوان یکی از سیاست‌های دولت تا پایان این دو دولت باید ادامه پیدا کند. مسئله دوم ساختن شهرک‌های جدید بوده است که از ابتدای دولت یازدهم این کار آغاز شد و شهرک هایی ساخته شد. شهرک سازی جزو مواردی است که در همه جاهایی که نیاز به مسکن داریم، باید آن را دنبال کنیم.

روحانی در مورد مسکن مهر گفت: برنامه دولت نهم و دهم برنامه ریزی برای ۲ میلیون و دویست هزار مسکن مهر بود اما وقتی دولت را تحویل گرفتیم حدود ۶۰۰ هزار واحد تکمیل شده و طرح نیمه تمام انجام شده بود. دولت یازدهم و دوازدهم ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد را تکمیل کرده است. تقریبا پرونده این واحدها تمام شده و ۵۰ هزار واحد دیگر را تا پایان دولت به اتمام می‌رسانیم.

رئیس جمهور گفت: در مجموع قدم‌هایی که دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن دربرداشته قابل قبول است اما می‌توانستیم قدم‌های بهتر و بلندتری را برداریم. امسال که سال جهش تولید است یک قدم مهم ما مسکن است.

ساختمان‌های شهر باید چشم نواز باشد 

او بیان داشت: اساس مسئله این است خانه توسط خود مردم با نقشه‌ای که دلشان می‌خواهد بسازند. برخی محله‌ها وقتی می‌روی کج و ماوج است و هارمونی ندارند. ما باید ساختمان‌ها را در کشور بر مبنای ۸ ریشتر مقاوم‌سازی کنیم.
 
روحانی با تاکید بر اینکه ساختمان‌های شهر باید چشم نواز باشد، افزود: یکی از زیبایی‌هایی که در زندگی احساس می‌کند، لذت چشم هست؛ خداوند در قرآن می‌گوید «بهشتی‌ها اول با چشمشان لذت می‌برند» و زیبایی‌هایی که خداوند برای مومنان و مقربان درگا خود مقرر کرده است. 
 
رییس جمهوری بیان کرد: مهندسان خوبی در کشور داریم و  باید از نظر مهندسی و هم از نظر استحکام به ساخت ساختمان‌ها توجه کنیم؛ در زلزله سرپل ذهاب دیدیم که چقدر خانه‌ها ویران شد به خاطر اینکه ساخت منازل با نظارت مهندسان انجام نشده بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
خودکفا؟؟؟؟؟؟