واگذاری ۱۳۵ هزار هکتار اراضی به واجدان شرایط در شهر‌های مختلف

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۱۳۵ هزار هکتار اراضی در شهر‌های مختلف به گروه‌های مختلف واگذار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نبیان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم بهره برداری و افتتاح مسکن مهر و مسکن ملی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه دو مقوله مهم در حوزه مسکن در سال‌های اخیر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: تکمیل واحد‌های مسکن مهر و ساخت این واحد‌ها در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن بوده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: ساخت مسکن مهر توسط سازمان ملی مسکن در شهر‌های بالای ۲۵ هزار واحد در دستور کار قرار گرفته و امروز در استان خراسان جنوبی واگذاری اراضی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

نبیان افزود: تاکنون در چندین شهر و با دستور وزیر راه و شهرسازی، جشن پایان کار این واحد‌ها را گرفته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: امروز شاهد آن هستیم که ۱۳۵ هزار هکتار واحد اراضی در گروه‌های مختلف به واجدان شرایط واگذار شد که البته تاکنون ۹۵ هزار واحد به  متقاضیان واگذار شده است و امروز هم به ۵ نفر به صورت نمادین این اراضی واگذار می‌شود.

او با بیان اینکه در مجموع در ۳۱ استان ساخت ۲۵۳ هزار واحد با واگذاری‌های امروز آغاز خواهد شد، افزود: با واگذاری این اراضی ساخت و اجرای پروژ‌ه‌ها را شروع می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی تاکنون گفت: در مدت آغاز ثبت‌نام تا واگذاری اراضی، زمین‌ها نیاز به آماده‌سازی داشتند که این اتفاق رخ داده و امروز قرارداد ساخت مسکن میان اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها با دریافت‌کنندگان زمین‌ها به امضا می‌رسد.

نبیان بیان کرد:  همچنین ۹۵ هزار واحد دارای پیشرفت فیزیکی در ساخت و ساز هستند که در برخی از پروژه‌ها، واحد‌ها در مرحله فونداسیون و تعدادی هم در مرحله اسکلت فلزی قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار