کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری با تلاش فرزندان مددجوی کمیته امداد خوزستان

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۱۰ نفر از فرزندان مددجوی تحت پوشش این نهاد موفق به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۹ شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر اسکندری معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به موفقیت ۱۰ نفر از فرزندان مددجوی کمیته امداد استان در کنکور سراسری ۹۹ گفت: کمیته امداد هرسال اقدام به فراهم‌سازی زمینه استفاده دانش آموزان کنکوری از کلاس‌های آموزشی می‌کند.

او افزود: ۴۷۰ دانش آموز مستعد تحت حمایت کمیته امداد استان در کنکور سراسری امسال شرکت کرده و از خدمات تقویت پایه تحصیلی این نهاد به منظور موفقیت در راهیابی به دانشگاه‌های معتبر بهره‌مند شده اند.

اسکندری با بیان اینکه از بین این دانش آموزان تحت حمایت رتبه‌های زیر دو هزار داشته اند، اظهار داشت: کمیته امداد در ماه‌های منتهی به کنکور سراسری، با ارائه خدمات مشاوره و کمک‌درسی، پشتیبان دانش‌آموزان کنکوری تحت حمایت بوده است، ضمن اینکه دفاتر مشاوره تحصیلی در شهرستان‌ها برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان کنکوری با کمیته امداد همکاری کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مراکز با استفاده از تجربیات کارشناسان و مشاوران خبره تحصیلی و برخورداری از ظرفیت مراکز مشاوره آموزش و پرورش، تلاش شده زمینه موفقیت دانش‌آموزان تحت حمایت در کنکور سراسری فراهم شود، همچنین در استان‌ها از دانشجویان نخبه نیز برای ارائه مشاوره انگیزشی و راهنمایی تحصیلی به دانش‌آموزان بهره‌گیری شده است و به منظور موفقیت بیشتر در کنکور سراسری، ضمن تفاهم با موسسات آمادگی کنکور، دانش‌آموزان تحت حمایت در این کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی شرکت کردند.

او با تاکید بر اینکه حمایت از دانش‌آموزان کنکوری تا زمان انتخاب رشته ادامه خواهد داشت، افزود: یکی از الزامات تکمیل چرخه پشتیبانی از دانش‌آموزان کنکوری، امکان ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تا زمان انتخاب رشته تحصیلی است و در همین رابطه، اقدامات لازم در خصوص ارائه خدمات انتخاب رشته تحصیلی به دانش‌آموزان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از کارشناسان استانی خواسته شده تا ضمن اختصاص شماره تماس برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان، تهمیدات لازم برای استفاده از ظرفیت ارتباط تصویری و برگزاری مشاوره آنلاین نیز اندیشیده شود.

او اظهار کرد: به منظور تقویت پایه تحصیلی دانش آموزان مستعد تحت حمایت و موفقیت در آزمون سراسری خدمات متنوعی، چون تهیه کتب کمک آموزشی، راه اندازی مشاوره و پشتیبانی و آزمون‌های آمادگی برای دانش آموزان شرکت کننده در کنکور با همکاری موسسات علمی و آموزشی برتر کشوری طرح¬ریزی و ارائه شده است.

اسکندری با بیان اینکه موفقیت در راهیابی به دانشگاه‌ها و رشته‌های مناسب می‌تواند درکنار اثربخشی حمایت‌های تحصیلی، زمینه توانمندسازی پایدار این افراد و خروج از چرخه فقر را فراهم کند، بیان داشت: با اقدامات انجام شده در قالب استفاده از ظرفیت موسسات علمی و آموزشی خدمات مورد نیاز این دانش آموزان در این بخش به منظور کسب رتبه‌های مناسب و زمینه سازی برای ادامه تحصیل آن‌ها در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه‌های دولتی به صورت مطلوب به آن‌ها ارائه شده است.

او همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی کنکور برای این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان خوزستان اشاره کرد و افزود: به همین منظور با استفاده از اساتید مجرب و توانمند در رشته‌های مشاوره و روانشناسی، نحوه مدیریت زمان، شیوه‌های صحیح تست زنی، مقابله با استرس و تکنیک‌های افزایش دقت به صورت حضوری برای دانش آموزان پشت کنکوری تحت حمایت در چند مرحله آموزش داده شده است.

اسکندری همچنین به بهره مندی این دانش آموزان از خدمات آزمون‌های آزمایشی، پشتیبانی و مشاوره با همکاری موسسات علمی و آموزشی قلم چی، آلاء و فدک کلاسینو عصر نوین آموزش اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌ها و برنامه‌های منسجم و هدفمند برای تقویت بنیه تحصیلی این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان، تلاش شده است دانش آموزان تحت حمایت پشت کنکوری در حساس‌ترین مرحله از تحصیل خود از آموزش‌های با کیفیت برای راهیابی به دانشگا‌های دولتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کنکور سراسری ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.