رئیس پارلمان لبنان: فضای خوشبینانه‌ای برای انتخاب حریری حاکم است

نبیه بری پس از نشست سه جانبه با رئیس جمهور و سعد حریری اعلام کرد که فضای خوشبینانه‌ای برای انتخاب نخست وزیر، حاکم است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  النشره، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز (پنج‌شنبه) با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «سعد حریری» نامزد نخست وزیری لبنان در کاخ بعبدا نشستی سه جانبه داشت.

بری پس از این نشست اعلام کرد: فضای بدبینانه‌ای بر همه ما تاثیر گذاشته است، اما میان رئیس جمهور و حریری و همچنین میان جریان المستقبل و جریان ملی آزاد فضای خوشبینانه‌ای حاکم است.

او درباره تشکیل دولت جدید تاکید کرد: تشکیل دولت سریعتر از آنچه انتظار می‌رود انجام خواهد شد.

سعد حریری نیز در این نشست که پس از مکلف شدن او به تشکیل دولت جدید با کسب ۶۵ رأی پارلمان انجام گرفت، گفت: رئیس جمهور مرا در جریان نتیجه نشست مشورتی پارلمان که به مکلف شدن من منجر شد، قرار داد.

او افزود: از نمایندگان به ویژه آنان که مرا برای تشکیل دولت تکنوکرات انتخاب کردند، تشکر می‌کنم.

حریری تاکید کرد: دولت تکنوکرات دولتی است که وظیفه آن اجرای اصلاحات اقتصادی، مالی و اداری است که در ابتکار عمل فرانسه مطرح شده است و بر اساس آن فراکسیون‌های پارلمان به حمایت از دولت برای اجرای آن موظف هستند.

او خطاب به مردم لبنان گفت: من آماده حرکت به سوی عمل کردن به وعده‌هایم هستم و برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد و بازسازی ویرانی‌های انفجار مهیب بندر بیروت فعالیت می‌کنم.

نخست وزیر مکلف لبنان در پایان تاکید کرد: در ابتدا برای تشکیل هر چه سریعتر دولت اقدام خواهم کرد، زیرا وقت محدود و این آخرین فرصت برای این مسئله است.

پارلمان لبنان امروز نشست مشورتی خود را برای انتخاب نخست وزیر جدید آغاز کرد و با رأی ۶۵ نماینده، سعد حریری مکلف به تشکیل دولت جدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار