رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: روزانه هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده برای مواجهه با بیماری کرونا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد از تولید روزانه هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در این شهرستان خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: هم اکنون یک واحد تولید کننده محلول ضدعفونی در سطح مهاباد دارای مجوز تولید است که در صورت تامین مواد اولیه ظرفیت تولید پنج هزار لیتر را در روز دارد.

جهین افزود: محلول تولید شده در بطری‌های نیم لیتری با ۱۹۰ هزار ریال، یک لیتری با ۳۶۰ هزار ریال، چهار لیتری با یک میلیون و ۳۶۰ هزار ریال و ۲۰ لیتری با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به فروش خواهد رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه تولید محلول ضد عفونی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا هفت برابر افزایش یافته است، اضافه کرد: این مواد در فروشگاه دارای مجوز و سطح داروخانه‌های این شهرستان در دسترس شهروندان قرار دارد.


بیشتر بخوانید


جهین با اشاره به اینکه این محلول زیر نظر اداره صنعت معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو و بهداشت تولید می‌شود، اذعان کرد: اوایل سال جاری یک شرکت تولیدی که اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده غیرمجاز در سطح شهرستان کرده‌بود، توسط ماموران بازرسی شناسایی و پلمب شد.

او به شهروندان توصیه کرد اقلام بهداشتی و موردنیاز برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را از مکان‌های معتبر خریداری کنند تا در دام افراد سودجو قرار نگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.