رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۳۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری ‌شده‌اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به شناسایی و بستری شدن ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان گفت: تاکنون ۳۸۹ بیمار در کل بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با بیان اینکه در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان، تعداد فوتی‌های این بیماری نیز در استان به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است، افزود: با فعال‌تر شدن ویروس کرونا در استان و شیوع آن تعداد بستری‌ها به صورت صعودی در حال افزایش و تعداد ترخیصی‌ها از مراکز بیمارستانی نیز در حال کاهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: آمار‌ها از سیر صعودی مجدد ویروس کرونا در گیلان خبر می‌دهد و نمودار‌ها نشان داده پیک سوم پاندمی کرونا در این استان در حال شکل‌گیری است.

سالاری همچنین به تلاش بی وقفه کادر پزشکی و پرستاری استان در ۸ ماه گذشته اشاره و تصریح کرد: مردم گیلان همچون گذشته که همراهی بسیار خوبی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند، می‌توانند با پرهیز از تردد‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و همچنین شستن مرتب دست‌ها به کادر سلامت در مهار این ویروس متقلب کمک کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.