شرایط شهر خودرو پیش از آغاز لیگ برتر فوتبال/ این تیم، مشهدی نیست!

در شرایطی که تا آغاز لیگ برتر فوتبال کشورمان زمان زیادی باقی نمانده است پیشکسوتان و هواداران فوتبال مشهد نگران تیم شهرخودرو هستند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان با تعویقی یک هفته‌ای قرار است از ۱۶ آبان ماه آغاز شود تا بار دیگر هیجان به فوتبال کشورمان بازگردد. در این میان تنها نماینده شهر مشهد و شرق ایران در این مسابقات، تیم فوتبال شهر خودرو است که زیر نظر سید مهدی رحمتی تمرینات آماده سازی اش را پشت سر می‌گذارد.

شهر خودرو بعد از یک اردوی ۱۲ روزه در تهران و برگزاری چند دیدار دوستانه به مشهد بازگشته است تا آخرین روز‌های آمده سازی را پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر سپری کند.

تغییر گسترده در کادر فنی و بازیکنان و ضعف‌های مدیریتی در تیم فوتبال شهر خودرو، باعث نگارنی فوتبال‌دوستان مشهدی شده است. عنابی پوشان در نقل و اتقالات چند ستاره‌ی خود از جمله محمدرضا خلعتبری، میلاد سرلک، محمد حسین مرادمند و ... را از دست داده است و به جای این نفرات بازیکنان نه چندان شناخته شده‌ای را جذب کرده اند.

عملکرد شهرخودرو در نقل و انتقالات نشان از سیاست‌های جدید این باشگاه خصوصی برای بستن تیم و شرکت در مسابقات است. در دورانی که قیمت بازیکنان فوتبال چند برابر شده است باشگاه شهر خودرو  به دنبال جذب ستاره‌ها نبوده و بازیکنان جوان را به ترکیب خود اضافه کرده است. طبق گفته‌ی حمیداوی (مالک باشگاه) این تیم یک برنامه ۳ ساله را با رحمتی آغاز کرده است که در پایان به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است.

شهر خودرو بعد از سپری کردن ۲ فصل خوب و کسب نتایجی که باعث خوشحالی فوتبال دوستان مشهدی شده بود فصل جدید را با شرایطی متفاوت آغاز خواهد کرد، شرایطی که در بین کارشناسان فوتبال مشهد و هواداران این تیم ایجاد نگرانی کرده است.

برای اینکه از شرایط نماینده مشهد برای لیگ بیستم بیشتر آگاه شویم به سراغ  کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال این شهر رفته ایم تا از نظارت آن ها مطلع شویم.


بیشتر بخوانید


تیم شهرخودرو بر پایه تفکرات غیربومی بسته شده است

اسماعیل شجیع پیشکسوت فوتبال مشهد گفت: واقعیت این است که هنوز از شهرخودروی جدید رونمایی نشده است و هر قضاوتی که داشته باشیم از روی شنیده‌ها خواهد بود. آن چه که مشهود است تیم شهر خودرو کنونی بر پایه تفکرات غیربومی بسته شده است البته باید به این موضوع توجه کنیم که در فوتبال سطح اول دنیا دیگر بومی‌گرایی جایگاهی ندارد، اما در فوتبال کشورمان با جذب چند بازیکن بومی می‌توانیم نظر هواداران را جلب کنیم. شهرخودرو امسال را می‌توان شعبه دوم تیم استقلال دانست که در آن هیچ توجهی به نیروی بومی با استعداد موجود در استان نشده است.

او افزود: تیم بستن شرایط خاص خودش را می‌طلبد و پیش از آن باید فلسفه تیم داری باشگاه مشخص باشد، که این موضوع در تیم شهرخودرو وجود ندارد. شهرخودرو نقشه راه ندارد و اگر هم داشته باشد پنهان است. ما دوست داریم این تیم به مردم و کارشناسان فوتبال مشهد نزدیک‌تر باشد. این باشگاه ساختمانی روی آب ساخته است و ریشه‌هایش بسیار متزلزل است و چندان به آن امیدوار نیستیم.

برای تکرار موفقیت‌های سال قبل در این فصل شهرخودرو کار سختی را خواهد داشت

میثم دهقانی مربی اسبق تیم فوتبال پیام مشهد در خصوص تیم شهرخودرو اظهار داشت: زمانی که یحیی گل‌محمدی در تیم شهرخودرو حضورداشت، این مربی خوش فکر نقش مهمی در بسته شدن این تیم داشت. گل‌محمدی روی بازیکنان شناخت خوبی داشت و خریدهایش را بر اساس همین موضوع و حساب شده انجام می‌داد. تجربه اش در لیگ برتر به او کمک می‌کرد تا تیمی جفت و جور راهی مسابقات کند. قطعا رحمتی تجربه خوب به عنوان یک دروازه بان، کاپیتان و دروازه بان را دارد، اما بستن تیم یک هنر است. به نظر من بازیکنان خروجی و ورودی تیم شهرخودرو با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. برای تکرار موفقیت‌های سال قبل در این فصل شهرخودرو کار سختی را خواهد داشت. امیدوارم این تیم بر سختی‌ها چیره شود و تا در انتهای فصل نگران سقوط به دسته یک نباشیم.

مربیگری درایران بر اساس سلیقه است

رضا صاحبی که سابقه بازی در تیم پیام مشهد را دارد در خصوص تیم شهرخودرو بیان کرد: نباید خودمان را جای کادر فنی بگذاریم. مربیگری در ایران بر اساس سلیقه است و به علت نبود زیرساخت‌ها نمی‌توان بر اساس آمار علمی پیش رفت. شاید تیم امسال شهرخودرو نسبت به سال قبل ضعیف‌تر شده باشد، اما قطعا با صلاحدید رحمتی این بازیکنان جذب شده اند و باید به سلیقه او احترام گذاشت. ۶-۷ بازیکن اصلی از جمع تیم جدا شده اند و بازیکنان جدید برای اینکه در ترکیب جا بیفتند نیاز به زمان دارند. حقیقت این است که هیچ چیزی مشخص نیست و شاید همین بازیکنان جدید با تاکتیک‌های رحمتی بتوانند نتایج خوبی کسب کنند. خلعتبری وقتی به شهرخودرو آمد فوتبالش تمام شده بود، اما در تیم جا افتاد و دوباره احیا شد و حال به تیم خوب سپاهان پیوسته است. الان همه می‌گویند تیم ضعیف شده است، اما باید منتظر ماند و دید تیم در جریان مسابقات چه عملکردی خواهد داشت. هفته‌های ابتدایی لیگ بسیار مهم خواهد بود.

با رفتن گل‌محمدی و چند بازیکن اصلی شاکله تیم از هم پاشیده است

محمد بابایی مربی اسبق تیم پدیده مشهد گفت: تیم شهرخودرو در ۲ سال حضورش به همراه گل‌محمدی و کادر فنی خوبش و بازیکنانی که در کنار هم بازی کرده بودند، وضعیت بسیار خوبی داشت. اما با رفتن یحیی گل‌محمدی و جدا شدن بازیکنان تیم می‌توان گفت شاکله شهر خودرو از هم پاشیده است. با رفتن خلعتبری، مرادمند، سرلک و ...، ۸۰ درصد تیم اصلی جدا شده اند که این موضوع کار را برای سرمربی بی تجربه و جوان تیم سخت خواهد کرد. البته هنوز تکلیف مدرک مربیگری رحمتی مشخص نشده است و باید دید سازمان لیگ چه تصمیمی برای این موضوع خواهد گرفت. کادر فنی شهرخودرو همه جوان و کم تجربه هستند و از طرفی زمان زیادی تا آغاز لیگ باقی نمانده است و فکر می‌کنم این موضوع کار را برای شهر خودرو سخت‌تر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


این تیم، مشهدی نیست

نکته‌ای که در مورد تیم جدید شهر خودرو وجود دارد و پیشکسوتان فوتبال این استان نسبت به آن منتقد هستند موضوع غیر بومی بودن اعضای آن است. حرف مشترک برخی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال مشهد این است که "این تیم، تیم مشهد نیست".

قاسم زردکانلو پیشکسوت فوتبال مشهد در این مورد گفت: مدت‌ها است که تیم شهر خودرو را تیم مشهدی نمی‌دانم و اخبارش را دنبال نمی‌کنم. این تیم هیچ نشانی از مشهد ندارد، نه بازیکن و نه کادر فنی بومی در تیم حضور ندارند. شهرخودرو را تیم غیر مشهدی می‌دانم.

حمیداوی این تیم را در مشهد گرفته است تا به اهداف خودش برسد

علی سیف پیشکسوت فوتبال مشهد گفت: حمیداوی این تیم را در مشهد گرفته است تا به اهداف خودش برسد. اهدافی که نمی‌دانم به آن‌ها می‌رسد یا خیر، اما ما مشهدی‌ها علاقه‌ای نداریم این تیم را دنبال کنیم. این تیم از خوزستان به مشهد آماده است و شاید بتواند برای برخی که می‌خواهند به استادیوم بروند و یک بازی فوتبال ببیند سرگرم کننده باشد، اما ما این تیم را نماینده مشهد نمی‌دانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار