صادرات به کشور‌های همسایه و چین ادامه دارد

مدیر کل گمرک استان همدان گفت: طی شش ماهه امسال، ۲۷۷ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸ کیلوگرم کالا به ارزش ۶۵ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۹۳ دلار از گمرک همدان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی نجفی مقدم، مدیر کل گمرک استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلوگرم کالا از گمرک استان به ۳۴ کشور صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان همدان، با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی صادرات از نظر ارزی گفت: صادرات شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش دلاری ۱۹ درصد و از نظر ریالی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

نجفی مقدم با بیان اینکه ۸۵ قلم کالا از گمرک استان همدان صادر شده است، گفت: شش ماهه نخست امسال کشمش، موتور کولرآبی، فروسیلیس، شیرخشک صنعتی، کلینکر خاکستری، شور و ترشی و وازلین بهداشتی صادر شده است.

او کشور‌های عراق، پاکستان، چین، روسیه، ترکیه، امارات و افغانستان را از جمله کشور‌های مقصد صادرات کالا از استان همدان بیان کرد.

مدیرکل گمرک استان همدان همچنین از واردات بیش از دو میلیون کیلوگرم کالا به این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال دو میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۹۵ کیلوگرم کالا از طریق گمرکات همدان وارد استان شده است.

او ارزش دلاری واردات شش ماهه امسال را بیش از هشت میلیون و ۴۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: ۳۳ قلم کالا از جمله نخ پلی‌استر، بذر سیب‌زمینی، انواع قطعات خودرو، الکترود گرافیتی و ماشین آلات خط تولید از طریق گمرک استان همدان وارد این استان شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.