تامین زمین برای ۷ هزار و ۷۴۵ نفر از متقاضیان مسکن همدان

استاندار همدان گفت: زمین برای ۷ هزار و ۷۴۵ نفر از متقاضیان مسکن همدان تامین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در حاشیه مراسم افتتاح این طرح ملی که با ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهور برگزار شد، گفت: تاکنون برای ۷ هزار و ۷۴۵ نفر از متقاضیان مسکن در استان زمین تامین شده است.

او افزود: ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی، در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تا امروز ۲۳ هزار متقاضی در سامانه این طرح نام نویسی کرده اند که از این تعداد اطلاعات ۹ هزار و ۷۹۹ متقاضی پالایش شده است.

داریوش حسینی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۰ هزار و ۱۱ متر مربع زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به محدودیت‌های تامین زمین، تا به امروز برای هفت هزار و ۷۴۵ واحد این طرح، زمین تحصیص یافته است. بنا بر اعلام راه و شهرسازی استان، از تعداد افراد متقاضی این مسکن‌ها تا امروز، یک هزار و ۳۰۸ متقاضی پیش پرداخت را واریز کردند.

قرار است هر متقاضی ۴۰ میلیون تومان پیش پرداخت واریز کند که در مجموع تا کنون نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن، قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار