معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام :

۱۱ هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی ایلام سرمایه گذاری شد

کرمی گفت: ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طی ۲.۵ سال گذشته برای توسعه حوزه کشاورزی در این استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام  اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه فعالیت‌های مرتبط در ایلام ایجاد شبکه‌های مدرن در آب‌های مرزی و طرح احیا بود که با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال ۲۶ هزار هکتار از این شبکه‌ها در استان راه اندازی شده است.

او افزود: همچنین این روند طی مدت یاد شده در شبکه‌های فرعی بویژه در حوزه طرح سامانه گرمسیری نیز دنبال شده است بطوریکه این شبکه سازی در سطح ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان با صرف هزینه سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: خودکفایی در تامین گوشت قرمز نیز از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در استان هاست که در این راستا گاوداری یک هزار راسی در شهرستان ایوان به بهره برداری رسید که نقش مهمی در تامین این نیاز اساسی مردم در استان ایلام دارد.

کرمی یادآور شد: زیتون از محصولاتی است که دارای ارزش افزوده بالایی بوده و در همین راستا نیز طی ۳۰ ماه گذشته ۲۵۰ هکتار باغ زیتون در استان به ثمر رسیده و هم اکنون بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ایلام به کشت این محصول اختصاص یافته است.

او با اشاره به عزم دولت برای توسعه دانه روغنی کلزا در استان‌های مختلف گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان هم اکنون به زیر کشت این محصول رفته و از نظر توسعه محصول استراتژیک کلزا، ایلام رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: طی مدت ۲.۵ سال گذشته تلاش دامنه داری برای تولید بذر گواهی شده گندم در این استان صورت گرفته است و موفق شدیم رتبه برتر کشور را کسب کنیم.

کرمی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی در مناطق مستعد و همچنین پرورش گل نرگس نیز از فعالیت‌های قابل توجه حوزه کشاورزی استان ایلام در ۳۰ ماه گذشته بوده بطوریکه در این مدت ۵۰۰ هکتار از اراضی ایلام به کشت گل نرگس اختصاص یافته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.