سازمان ملل: لیبیایی‌ها بر سر آتش‌بس دائم توافق کردند

سازمان ملل اعلام کرد طرف‌های درگیر در لیبی در نشست خود در ژنو بر سر آتش‌بس دائم به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد اعلام کرد طرف‌های درگیر در لیبی بر سر آتش‌بس دائم به توافق رسیدند.

استفانی ویلیامز، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در امور لیبی، با اعلام امضای توافقنامه آتش‌بس بین دو هیئت کمیته نظامی لیبی در مقر سازمان ملل در ژنو گفت: از پایبندی دو طرف به دستیابی به این توافقنامه به منظور تامین آینده بهتر برای لیبی، قدردانی می‌کنم. راه دستیابی به آتش‌بس دائم در لیبی طولانی و دشوار بود. عملکرد حرفه‌ای و احترام متقابل بین طرف‌های مذاکره کننده را تحسین می‌کنم.

او افزود: امیدوارم این توافق به پایان رنج لیبیایی‌ها کمک و زمینه بازگشت آوارگان به سرزمینشان را فراهم کند. به اعتقاد من، آنچه که طرف‌های لیبیایی در ژنو به دست آوردند، نقطه عطفی برای ملت لیبی است. در طول چند هفته آینده باید تلاش زیادی برای اجرای تعهدات در این توافقنامه انجام دهیم.

نماینده سازمان ملل متحد در امور لیبی همچنین اعلام کرد است که خبر‌های خوبی در راه است. تاسیسات نفتی راس لانوف و السیدر در این کشور برای از سرگیری تولید نفت در کوتاهترین زمان آماده خواهد شد.

پیش از این «استفانی ویلیامز» از دستیابی طرفین درگیر در لیبی به توافق‌هایی اولیه برای حل بحران در این کشور خبر داده  و گفته بود: در مذاکرات اخیر برگزار شده در ژنو توافق‌های جدیدی میان هیئت‌های نظامی دولت وفاق ملی بر گرفته از توافق الصخیرات و ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر حاصل شده است که از جمله آن می‌توان به بازگشایی جاده‌ها و خطوط هوایی داخل کشور و همچنین ایجاد راه حل‌هایی در مسئله بازداشت‌شدگان اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار