وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نگاه سینما را به افقی تازه باز کرد

صالحی گفت:سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فرصتی را پدید آورد تا سینمای ایران شاهد تحولاتی تازه باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز جمعه در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صورت مجازی اظهار کرد: سال گذشته ۹ فیلم سینمای کودک و نوجوان از جمله پرواز در منطقه ممنوعه، ۲۳ نفر، بنیامین و آخرین داستان اکران شد.
صالحی افزود: بخش مهمی از افرادی که در سینمای ایران به عنوان برجستگان سینمای ایران شناخته می‌شوند کسانی هستند که در حوزه سینمای کودک و نوجوان حضور داشتند که از آن‌ها نام‌ها و آوازه‌های ملی و جهادی مهمی را در خاطره‌ها داشته و داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امسال سینمای کودک و نوجوان تحت فضای بیماری کرونا بود و جشنواره هم با این فضا در تماس و موضوعاتی از بیماری جهانی کرونا را در فضای جشنواره با عنوان فیلم‌هایی در زمینه ویروس کرونا روایت مشاهده کردیم و هم اینکه تحت تاثیر این فضا اتقافاتی که می‌تواند مبدایی برای تحولات تازه باشد رخ داد.

صالحی یادآور شد: به نظر می‌رسد این تجربه جدید گرچه در یک تجربه تهدیدگونه پدید آمد، اما فضایی فرصت ساز را برای سینمای ایران و هنر ایران پدید آورده است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۲۷ مهر تا دوم آبان در ۲ بخش "مسابقه سینمای ایران" و "مسابقه سینمای بین‌الملل" برگزار شد.

همچنین ۱۰۷ فیلم بخش‌های مختلف جشنواره در ۶ روز در سه پلتفرم: "نماوا"، "فیلیمو" و "تیوا" بر اساس جدول برنامه‌ها به نمایش در آمد.

نمایش برنامه‌های مجازی (پروانه شو- اصفهان، نشست‌های خبری صاحبان آثار، بزرگداشت‌ها، افتتاحیه و اختتامیه) در ایام جشنواره، از طریق پلتفرم "تیوا" قابل دسترس بوده است.

همه گیری کرونا ویروس موجب شد تا این بار به جای آنکه کودکان و نوجوانان به سینما بروند و پای تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند، سینما به خانه آن‌ها برود و با شعار "هرخانه یک سینما، هر کودک یک داور"، داورانی به شمار همه کودکان و نوجوانان ایرانی، آثار ارسالی به این رویداد بین المللی را تماشا و امتیازدهی کنند.

شیوع ویروس کرونا در ایران و به ویژه اصفهان، موجب شد تا هنرمندان، اهالی رسانه، داوران داخلی و بین المللی در این دوره، به اصفهان سفر نکنند و برهمین اساس، داوری بخش بین الملل جشنواره به صورت برخط برگزار شد.

شهرداران شهر‌های فلورانس، بعلبک، فرایبورگ، کوالالامپور، داکار، ایسی له مولینو فرانسه در پیام‌هایی از تاثیر جشنواره در صلح و دوستی و فرهنگ و هنر و تقویت روابط و تبادلات فرهنگی و از ابتکار اصفهان در برپایی جشنواره امسال در اصفهان گفتند.

منبع ایرنا

انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.