هشدار به کاربران ایمیل در خصوص حمله بدافزار‌ها

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به کاربران ایمیل در خصوص حمله بدافزار‌ها از طریق دریافت ایمیل‌های آلوده هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بابک پاک نیا مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش حملات سایبری در شبکه‌های اینترنت و اینترانت، یکی از رایج‌ترین تهدیدات ایمیل، ارسال ایمیل مخرب برای کاربران است که پس از باز نمودن ایمیل و یا اجرای فایل پیوست در این ایمیل ها، نه تنها دستگاه کامپیوتر کاربر بلکه شبکه کامپیوتری متصل به آن نیز مورد حمله قرار گرفته و آلوده می شود.

او گفت : کاربران ایمیل دانشگاه باید نسبت به ایمیل‌های ناشناس و غیرمرتبط با کار آنها، با هر محتوایی از جمله محدودیت حجم اکانت، انقضای اکانت، محتوای تشویق و جایزه، سرمایه گذاری و ... بسیار دقت نظر داشته و از بازکردن این ایمیل‌ها اکیدا خودداری کرده و حتما نسبت به حذف آن‌ها در Inbox و پوشه‌های Delete data-x-Items و یا Junk E-mail ایمیل خود اقدام کنند.

پاک نیا افزود : به کاربران ایمیل توصیه می‌شود که برای افزایش ضریب امنیت سیستم خود از بکارگیری پسورد‌های ساده خودداری کرده و از پسورد پیچیده که شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکتر‌های خاص است استفاده کنند و نسبت به کنترل و بروزبودن (update) آنتی ویروس سیستم خوداطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار