وال استریت ژورنال: ترامپ مسیر رفع تحریم‌های ایران در دولت بایدن را دشوار می‌کند

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، دولت آمریکا در نظر دارد با تشدید کارزار تحریمی خود علیه ایران تا پیش از انتخابات نوامبر، مسیر رفع این تحریم‌ها در دولت بعدی را ناهموار کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه وال استریت ژورنال در مطلبی اعلام کرد دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با تشدید کمپین تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، امکان رفع آن‌ها را در صورت پیروزی رقیب دموکراتش در انتخابات دشوار کند.

این نشریه آمریکایی به استناد گفته‌های برخی منابع آگاه گزارش داد دولت فعلی آمریکا قصد دارد تا مانور بر روی کارزار فشار حداکثری خود علیه ایران را تا پیش از انتخابات نوامبر تا حدی تقویت کند تا تلاش‌های آتی برای رفع آن دشوار شود.

وال استریت ژورنال با اشاره به برتری ادامه دار جو بایدن دموکرات در نظرسنجی‌های ملی و ایالت‌های کلیدی در مقایسه با رقیب جمهوری خواه او، به هراس مقامات آمریکایی‌ها می‌پردازد که نگرانند در صورت شکست ترامپ و راهیابی بایدن به کاخ سفید، کارزار فشار حداکثری، که به ظن ترامپ بستری برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است، تغییر کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه می‌نویسد از همین رو دولت ترامپ به توسل به تحریم‌های مرتبط با قوانین ضد تروریسم علیه ایران روی آورده است؛ تحریم‌هایی که به باور ناظران سیاسی لغو آن‌ها به صورت بالقوه مسیر دشواری را می‌طلبد.

بنا به نوشته وال استریت ژورنال، دولت ترامپ برای تحقق این مهم، تشدید فشار‌ها از طریق هدف قرار دادن صنایع حیاتی ایران از جمله صنایع پتروشیمی و فلزی را مدنظر دارد. مقامات فعلی و پیشین آمریکا معتقدند وضع تحریم‌های مجدد علیه بخش‌هایی که پیشتر نیز تحریم شده و طرح ارتباط این تحریم‌ها با موضوع تروریسم، رفع آن‌ها را در دولت بعدی آمریکا با دشواری فراوان همراه می‌کند، به گونه‌ای که لغو آن‌ها مستلزم پیمودن یک فرآیند بسیار پیچیده سیاسی خواهد بود. از آنجا که چنین مجازاتی با جزئیات «موجه» صادر می‌شود، مقاماتی که خواهان حذف این تحریم‌ها هستند باید پرونده لزوماً سیاسی را برای لغو آن‌ها مطرح کنند.


بیشتر بخوانید


کیرستن فونتنروز، مدیر ارشد سابق امور خلیج فارس در شورای امنیت ملی دولت ترامپ، بازگرداندن برخی از این تحریم‌ها را بسیار دشوار توصیف می‌کند و می‌گوید شاید دولت بایدن بخواهد به عنوان حسن نیت و بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره برخی تحریم‌ها را لغو کند، اما او قادر به اقدامات بزرگ در این زمینه نخواهد بود.

این نشریه آمریکایی به گفته‌های بایدن در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، برجام، در صورت پیروزی در انتخابات نیز اشاره‌ای دارد و همزمان اظهارات ترامپ در خصوص آسیب دیدن اقتصاد ایران به دلیل سیاست‌های دولت او را نیز متذکر می‌شود. سیاست تروریسم اقتصادی به باور ترامپ به حدی آسیب زننده بوده، که زمینه ساز تماس مقامات ایرانی با او بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات نوامبر خواهد بود.

به گفته مقامات ارشد دولت آمریکا، بخشی از سیاست تحریم دولت ترامپ به طور علنی جزئیات نحوه استفاده سران ایران از بودجه و مشاغل کشور برای تأمین بمالی برنامه‌های تسلیحاتی خود را در برمی گیرد. به گفته مقامات سابق آمریکا، در مجموع این اقدامات یک پایه اثبات رسمی ایجاد می‌کنند که نشان دهنده تعهدی برای بانک ها، سرمایه گذاران و سایر شرکت‌ها برای ارتباط با ایران خواهد است؛ خطری که می‌تواند همان اثر تحریم را حتی در صورت لغو آن‌ها ایجاد کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
بوروگوردگم کن اینهاهمه شعارشعار آمریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند کشورایران به یاری خداوامام زمان ناعب برحقش سیدعلی بزودی ابرقدرترین کشور دونیامیشدبه کوری چشم دوشمنان مارا ازتحریم نترسانید ماازمرگ نترسیدیم ازتحریم میترسانید ماهمه چیزمان رافداکشوردینو انقلابمان میکنیم ولی تسلیم آمریکا نمیشویم ولااینکه ازگورسنگی بمیریم مرگ برآمریکا مرگ براسرایل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
مرگ برآمریکا مرگ براسرایل
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
بایدن جایی نگفته که قراره تحریم های علیه ایران را برداره ، بلکه بارها قید کرده قراره تحریم های ایران را هوشمندانه تر کند . این کجاش معنی رفع تحریم را میدهد ؟! که حالا ترامپ زحمت سختر کردن رفع تحریم ها را بکشه یا نکشه و بخواهد تفاوتی برای ایران داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۲۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
بایدن جایی نگفته که قراره تحریم های علیه ایران را برداره ، بلکه بارها قید کرده قراره تحریم های ایران را هوشمندانه تر کند . این کجاش معنی رفع تحریم را میدهد ؟! که حالا ترامپ زحمت سختر کردن رفع تحریم ها را بکشه یا نکشه و بخواهد تفاوتی برای ایران داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۳۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
حالا اونا دارند های و هوی می کنند که اگر بایدن بشه تحریمها را بر میداره .اما اگر کمی فکر کنیم می بینیم بایدن که چندین سال متوالی در سیاست گذاری امریکا مهره اصلی بوده و در اطاق فکر امریکا بوده چطور الان که رییس جمهور میشه می خواهد تحریمها را بردارد کمی باور نکردنیه.اوبا ما هم که بچه خوبه بود وقتی می خواست دولت را تحویل ترامپ بده تحریمهای ایران را تا ده سال تمدید کرد نگاهی مرموز به دوربین انداخت و لبخندی زد و رفت!!!!
Turkey
محمدجواد
۱۳:۴۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
قابل توجه عده ای که با شعار دموکراسی و گفتگوی تمدن ها هزاران بار فریب خوردن و فریب دادن و ضررهای بسیاری به بار آوردند !
ببینید چقدر با مردم ایران دشمنی دارند.
حالا به این کلام حضرت امام خمینی رسیده اید که آمریکا شیطان بزرگ است !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
چطور ترامپ توانست وضع تحریمها را که دولت اوباما تصویب کرد باز برگرداند ولی رئیس بدی نمی تواند اینها همه شعار است لطفا با این حرفها مردم را مایوس نکنید هر چند فرقی برای ما ندارد مگر ترامپ چه کرده تمام تبلیغات است آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ولی خودمان می توانیم به مردمان خودمان فشار وارد کنیم که آمریکا نتوانست یک سری سو جو مملکت را نابود کردند باید جلوی افراد را باید گرفت
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۲:۵۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
ما هم در وهله اول خدایی داریم و در ثانی کشوری سرشار از منابع عظیم نفتی ومعدنی ونیروهای متخصص انشا الله همه چیز درست خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
اولش تفریحی تحریم بودیم الان دیگه معتاد شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
من عاشق این ترامپم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
هرچه زودتر باید تمام امکانات را بسیج کنیم تا تولید داخلی رونق بگیرد اطلاعات نقش بسیار مهمی را ایفا میکند و هر واحد تولیدی باید نیازهایش به مواد اولیه مشخص باشد که در درجه اول شاید از بازار داخل و شاید هم با واسطه خریداری کند باید ماندن و ادامه تولید در اولویت باشد
Germany
علی
۲۱:۴۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
تا اون موقع دیگه همه ما پیر شدیم شایدم از دنیا رفتیم دیگخ
آخرین اخبار