رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس‌جمهور دستور تأمین ارز واردات کاغذ ۹۹ را صادر کرد

هومان حسن‌پور گفت: رئیس‌جمهور دستور داده ارز مورد نیاز برای تهیه کاغذ تأمین شود.

هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمایت مالی از ناشران در شرایط کرونا گفت: تسهیلات کرونایی که قرار بود در اختیار ناشران قرار بگیرد، به آن‌ها پرداخت شده است. تعدادی از ناشران این تسهیلات را دریافت کردند؛ آن‌ها در سامانه کارا که مربوط به وزرات کار بود ثبت نام کرده بودند و تسهیلات کرونایی به آن‌ها تعلق گرفت.


بیشتر بخوانید


او افزود: ظاهراً تسهیلات دیگری را هم وزارت ارشاد تهیه و اعلام کرده است، ناشران برای دریافت این تسهیلات درخواست بدهند. حال باید دید این تسهیلات به ناشران تعلق می‌گیرد یا نه.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان ادامه داد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان یک نهاد مردمی است؛ بودجه اش از طریق اعضای اتحادیه تأمین می‌شود و توان مالی برای حمایت از ناشران را ندارد. ما تمام تلاشمان را برای انعکاس و رفع مشکلات ناشران انجام می‌دهیم و تا همین الان مشکلاتشان را پیگیری کردیم.

حسن پور بیان کرد: هم وزارت ارشاد تمایل داشت هم ما توانستیم تاکنون به سهم خود کار‌هایی برای رفع مشکلات ناشران انجام دهیم. تا الان کاغذ برای تولید کتاب داریم و به دوستان در وزارت ارشاد اعلام کرده ایم، به تهیه کاغذ سال ۹۹ نیاز داریم. قول همکاری در این باره را به ما داده‌اند. رئیس جمهور هم دستور داده ارز مورد نیاز برای تهیه کاغذ تأمین شود تا ناشران برای انتشار کتاب بدون کاغذ نمانند. منتظریم بودجه لازم برای تأمین ارز تهیه کاغذ را بدهند. هنوز کاغذ را به صورت قطره چکانی به ناشران می‌دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
خوش به حالی آن نفری که قرار پول بگیرد با دلار ۴۲۰۰ وارد و با دلار ۴۵۰۰۰ بفروشد
آخرین اخبار