مقایسه خودرو؛

مقایسه لکسوس NX300h با تویوتا لندکروزر GXR + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو لکسوس NX300h و تویوتا لندکروزر GXR در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لکسوس NX300h با تویوتا لندکروزر GXR است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی لکسوس NX300h:

لکسوس NX ۳۰۰h ۲۰۱۵ یک خودرو متمایز در بخش کراس اوور‌های لوکس جمع و جور است که دارای صرفه جویی در مصرف سوخت عالی، کیفیت کابین بی عیب و نقص، یک استایل چشم نواز و یک تجربه رانندگی کاملاً اسپرت است.

مقایسه لکسوس NX300h با تویوتا لندکروزر GXR + مشخصات فنی

در حالی که نسخه معمولی توربوشارژ تلاش می‌کند تا در بحث صرفه جویی در مصرف و عملکرد کاملاً از رقبا متمایز شود، نسخه هیبریدی لکسوس NX ۳۰۰h ۲۰۱۵ مطمئناً این کار را می‌کند.  NX ۳۰۰h از طریق ترکیبی از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و چندین موتور الکتریکی مجهز به یک باتری فلزی نیکل، قادر به بازگرداندن ۳۲ مایل بر ثانیه  است.

مقایسه لکسوس NX300h با تویوتا لندکروزر GXR + مشخصات فنی

دلایلی وجود دارد که می‌توانید لکسوس NX ۲۰۱۵ را فراتر از هر یک از گزینه‌های جذاب پیشرانه در نظر بگیرید. ابعاد آن مشابه Q۵ و سایر رقبا مانند Acura RDX، BMW X۳ و Volvo XC۶۰ است، اما بسته بندی هوشمندانه باعث شده فضای صندلی عقب بهتر از حد متوسط ​​باشد. همچنین دارای طراحی جسورانه در بیرون و داخل، با ساختاری مثال زدنی از کابین و لیست طولانی از آخرین گزینه‌های سرگرمی، راحتی و ایمنی با فناوری پیشرفته است.

متأسفانه، فضای بار NX ۳۰۰h به میزان قابل توجهی کم است. حداکثر ظرفیت حمل بار در این بخش از کمترین ظرفیت است، اما بالابر ورودی آن به طور چشمگیری باعث می‌شود که همه کاره کمتر از اندازه گیری باشد. ظرفیت آن با داشتن صندلی‌های عقب در جای خود بدترین بخش است، بنابراین اگر شما یک خانواده دارید یا از قابلیت کارایی بیشتری نسبت به آنچه در اکثر واگن‌ها ارائه می‌شود، نیاز دارید، NX احتمالاً مناسب شما نیست.

مقایسه لکسوس NX300h با تویوتا لندکروزر GXR + مشخصات فنی

معرفی تویوتا لندکروزر GXR: 

تویوتا لندکروزر یکی از خودروهای شاسی بلند است که دارای برچسب گران قیمت ترین خودروهاست. این خودرو یکی از بهترین خودروها برای آفرود است.  لندکروزر GXR یک V-۸ با قدرت ۳۸۱ اسب بخار است که به اندازه کافی قدرت دارد. ویژگی های خاص این خودرو باعث شده که آن متقاضیان آن زیاد باشد. 

مقایسه لکسوس NX300h با تویوتا لندکروزر GXR + مشخصات فنی

برای جلب خریداران بیشتر، تویوتا تمام گزینه‌های ایمنی و لوکس قبلی را به خودروهای تازه تولیدی اضافه کرده است. نسل فعلی تویوتا لندکروز با مدل سری ۲۰۰ شناخته می‌شود و از سال ۲۰۰۸ در کشور ما نیز طرفدران زیادی دارد. این اتاق لندکروزر در سال ۲۰۱۲ دستخوش برخی تغییرات ظاهری شد و همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز ظاهری بروزتر به خود گرفت که البته این تغییرات تنها محدود به ظاهر بود و تویوتا لندکروزر‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ از نظر فنی تفاوتی با مدل‌های ۲۰۰۸ - ۲۰۱۱ ندارند. 

مقایسه لکسوس NX300h با تویوتا لندکروزر GXR + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۵ سرعته خودکار، ظرفیت ۸ نفر،  دارای دو باک بنزین ۹۳ و ۴۵ لیتری، سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ ۴WD ، سنسور جلو و عقب،  بال عقب،  سیستم ورود بدون کلید،  سیستم Start/Stop ،  رینگ‌های ۱۸ اینچی،  یخچال،  کروز کنترل،  آینه الکتروکرومیک و برقی،  تزئینات چوبی ، روکش چرمی صندلی‌ها، شیشه شور چراغ‌ها، چراغ‌های زنون به همراه LED، سانروف ، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) اشاره کرد.

مقایسه لکسوس NX300h با تویوتا لندکروزر GXR + مشخصات فنی

خودرو
لکسوس NX300h تویوتا لندکروزر GXR
کشور سازنده
ژاپن ژاپن
سال (طراحی)
2015 2013
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
2494سی سی 3956سی سی
حداکثر قدرت
194 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه 240 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
210 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 376 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه
جعبه دنده
eCVT 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
9.3 ثانیه 9 ثانیه
حداکثر سرعت
180 کیلومتر در ساعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن
1896 کیلوگرم 2460 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4630 طول - 1844 عرض - 1646 ارتفاع 4950 طول - 1970 عرض - 1890 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2659 میلیمتر 2850 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.8 لیتر در هر صد کیلومتر 13 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 138 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 5
استاندارد امنیت
EuroNCAP 5 EURONCAP 5
ترمز و پایداری
ABS – EBD – BA – ESP – ASR - TCS ABS - EBD - BA - HAC
کیسه هوا
8 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده‌ای
سیستم صوتی
بلوتوث – سیستم Siri برای خواندن و نوشتن پیام ها از طریق صوت – نویگیشن – سیستم HomeLink – رادیو HD – 10 بلندگو – ساب ووفر دکمه های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان - قابلیت پخش CD و MP3 با 6 بلندگو - ورودی USB و iPod - بلوتوث - صفحه نمایش رنگی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار