رئیس دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان از نصب و راه اندازی سامانه هشدار پیش هنگام زمین لرزه در مناطق لرزه‌خیز استان خبر داد.

حجتی رئیس دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:  در استان اصفهان ۵۴ دستگاه شتاب‌نگار از نوع آفلاین و تعداد ۲ دستگاه شتاب‌نگار آنلاین با تکنولوژی روز دنیا در شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق لرزه‌خیز استان با خطر نسبی، خیلی خطرناک و خطرناک نصب و راه‌اندازی شده است.
 
او ادامه داد: این سامانه با هدف استفاده از داده‌های آن پیش از وقوع زلزله، هنگام زلزله و پس از زلزله در مناطق لرزه‌خیز استان نصب و راه‌اندازی شده است.
 
رئیس دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: ماهیت این دستگاه‌ها سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن است که با انتقال سریع اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران، زمینه افزایش سرعت عمل مسئولان مدیریت بحران و نیرو‌های امدادی را به مناطق زلزله واقع شده در جای جای کشور فراهم می‌کند.

حجتی با بیان اینکه در استان اصفهان ۵۴ دستگاه شتاب‌نگار از نوع آفلاین و تعداد ۲ دستگاه شتاب‌نگار آنلاین با تکنولوژی روز دنیا در شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق لرزه‌خیز استان با خطر نسبی، خیلی خطرناک و خطرناک نصب و راه‌اندازی شده است، توضیح داد: این سامانه با هدف استفاده از داده‌های آن پیش از وقوع زلزله، هنگام زلزله و پس از زلزله در مناطق لرزه‌خیز استان نصب و راه‌اندازی شده است.
 
او هدف دستگاه شتاب‌نگار بر خط نسل چهارم را کنترل پهنه لرزه‌خیزی برشمرد و اظهار کرد: استان اصفهان به سبب وجود گسل‌های فعال به‌ویژه در شهرستان‌های کاشان-نطنز – برخوار- نائین-شهرضا، از جمله استان‌های لرزه‌خیز کشور به حساب می‌آید.
 
رئیس دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در سال جاری با خریداری ۱۳ دستگاه شتاب‌نگار جدید و برخط از نسل چهارم توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی برای استان اصفهان، با همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری های سطح استان برای اجرای فونداسیون و تجهیزات اولیه راه اندازی این ایستگاههای بر خط در شهرهای (اصفهان، نایین، نطنز، سمیرم، خوانسار، کاشان، جندق، چادگان، انارک، چرمهین و فریدونشهر) جانمایی و به این شبکه افزوده می شود. همچنین برنامه سالیانه تا پایان سال ۱۴۰۴ این است که تمام دستگاه های شتاب‌نگار آفلاین به صورت برخط و آنلاین در آید.
 
انتهای پیام/ی
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار