وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد ارتش این کشور در حال آماده سازی سامانه‌های اس-۴۰۰ برای استقرار است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه اعلام کرد ارتش ترکیه در حال بررسی سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ است و آن‌ها را برای استقرار آماده می‌کند.

وی تأکید کرد، با این وجود خرید و بررسی‌های برنامه ریزی شده سامانه‌های دفاع هوایی به معنای بیگانه شدن این کشور از ناتو نیست.

در اوایل این هفته، آکار تأیید کرد که ترکیه آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی را در سینوپ انجام داده است و خاطرنشان کرد که این تمرینات طبق قرارداد، برنامه ریزی شده است.

یک روز قبل، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که آنکارا هیچ مشورتی با واشنگتن در مورد آزمایش سامانه‌های دفاع هوایی انجام نخواهد داد.

مسکو و آنکارا توافقنامه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ را در دسامبر ۲۰۱۷ امضا کردند و سال گذشته چندین محموله به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار به ترکیه ارسال شد.

این توافق با واکنش جدی واشنگتن روبرو شد و آمریکا ادعا کرد که اس-۴۰۰ با استاندارد‌های امنیتی ناتو ناسازگار است و می‌تواند برنامه اف-۳۵ را به خطر بیندازد.

آمریکا حتی آنکارا را از اجرای پروژه اف-۳۵ معلق کرد و به متحد خود در ناتو هشدار داد که ممکن است کاملاً از این طرح مستثنی شود. اما ترکیه از شکستن توافق خود با مسکو خودداری کرده و گزارش شده است که علیرغم تحریم‌های آمریکا، سامانه‌های موشکی را فعال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار