نور شرق: مربیان خارجی که به ایران می‌آیند باید حساب بانکی داخلی داشته باشند

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در خصوص فسخ قرارداد‌های یک طرفه توسط بازیکنان توضیحاتی داد.

جمشید نور شرق رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با این که چرا بازیکنان می‌توانند قرارداد‌های خود را یک طرفه فسخ کرده و راهی لیگ‌های خارجی شوند، بیان کرد: بار‌ها در این خصوص صحبت شده و موضوع اصلی به مفاد قرارداد مربوط نمی‌شود، زیرا در بسیاری از موارد اجازه فسخ در مفاد قرارداد وجود ندارد. از یک طرف پیشنهاد‌های وسوسه انگیز برای بازیکنان پیش می‌آید که آن‌ها تصمیم بر فسخ قرارداد‌های خود می‌گیرند، بنابراین اگر باشگاه مبدا در کمیته وضعیت بازیکنان، طرح دعوا کند، بررسی‌هایی در این مورد قرارداد آن بازیکن انجام می‌شود که اگر ما به این نتیجه برسیم فسخ قرارداد توسط بازیکن غیر قانونی بوده، از آن لغو قرارداد حمایت نمی‌کنیم و می‌توانیم برای بازیکن خاطی اعمال محرومیت ورزشی کنیم.

باتوجه به آخرین مقررات نقل و انتقالات فیفا، ماده ۱۴ مکرری به قوانین اضافه شد که به شرح زیر است:

  • شرط اول؛ اگر باشگاه ۲ ماه حقوق بازیکن را پرداخت نکند.
  • شرط دوم؛ هنگامی که بازیکن یک اخطار ۱۵ روزه به باشگاه دهد.

با جمع این دو شرط بازیکن می‌تواند اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد خود کند.

نور شرق: مربیان خارجی که به ایران می‌آیند باید حساب بانکی داخلی داشته باشند

او در رابطه با جدایی ۲ بازیکن تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: این موضوع باید آسیب شناسی شود، که از نظر من بخشی از این عدم ادامه به همکاری با باشگاه ها، دلایل و وسوسه‌های اقتصادی است که سراغ بازیکنان می‌آید، اما باید بدانیم که وقتی قراردادی ما بین باشگاه و بازیکن امضا می‌شود، صرف نظر از شرایط حقوقی، آن قرارداد بایستی برمبنای قوانین اخلاقی باشد.

نورشرق ادامه داد: باید راهکاری برای باشگاه‌ها پیدا شود تا ما هم بتوانیم مانند تیم‌های خارجی قرارداد‌هایی قرص و محکم با بازیکنان داخلی و خارجی خود امضا کنیم.

باشگاه‌ها باید پیش بینی شرایط را داشته باشند، یعنی به طور مثال اگر شرایط مالی و مطالباتی باشگاهی نا به سامان است، اگر می‌خواهد با یک بازیکن یا مربی خارجی قراردادی انجام دهد، حتما باید توجه ویژه‌ای به مفاد آن قرارداد داشته باشد. نمونه‌ای از این مفاد این است که اگر باشگاه نتوانست حقوق بازیکن یا مربی خود را پرداخت کند، وی حق فسخ یک طرفه قرارداد را نداشته باشد. باشگاه‌ها باید تشریفات عقد قرارداد را رعایت کنند. یعنی اگر مدیران به کمبود بودجه در باشگاه آگاه هستند هنگام امضای قرارداد بازیکن به او بگویند که اگر ما نتوانستیم برای ۱ ماه حقوق را پرداخت کنیم، حق فسخ و ابطال را ندارید.

نور شرق: مربیان خارجی که به ایران می‌آیند باید حساب بانکی داخلی داشته باشند

وقتی توانایی پرداخت ندارید چرا قرارداد میلیاردی با بازیکن امضا می‌کنید؟

او ادامه داد: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که بعد از کناره گیری یک مدیر عامل از سمت خود بسیاری از بازیکنان خواهان پول‌های خود می‌شوند که در این جا آن مدیر باید پاسخگو باشد، با توجه به این که می‌دانسته بودجه باشگاه کم است، چرا با آن بازیکن قرارداد هنگفتی امضا کرده است؟

جمشید نور شرق در رابطه با بسته بودن پنجره نقل و انتقالات برخی باشگاه‌های کشورمان بیان کرد: مربی‌ها می‌گویند پولی به حساب ما از طرف باشگاه واریز نشده است، اما این در حالی است که با توجه به پرینت‌های بانکی، پول از حساب باشگاه‌ها خارج شده، اما به حساب مربی در خارج از کشور پولی نیامده است. پس تا این اوضاع برقرار باشد پنجره نقل و انتقالات باشگاه‌های ما همچنان بسته می‌ماند. تنها راه حل برای روش‌های پرداخت بدهی مربیان و بازیکنان بستن قرارداد‌های ریالی و داشتن حساب بانکی در داخل ایران توسط مربیان خارجی است.

تا زمانی که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تعهدات خود را پرداخت نکنند، فیفا به آن‌ها اجازه نقل و انتقال نمی‌دهد

نورشر ق افزود: متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی که کشورمان دارد، در پرداخت مطالبات مربیان به مشکل خورده ایم و باز هم می‌گویم که تنها راه حل این است که مربیان دارای یک حساب بانکی در بانک‌های داخلی ایران باشند.

او گفت: همانطور که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی چندی پیش اعلام کرد تا جایی که ممکن است با بازیکنان و مربیان قرارداد‌های ریالی ببندید، این را هم باید به بازیکنان و مربیان گفت که ما در صورتی قادر به جذب شما هستیم که حاضر به عقد قرارداد به صورت ریالی با ما باشید نه دلاری؛ و در آخر می‌گویم هنگامی که یک باشگاه از یک سو و بازیکن از سوی دیگر می‌خواهند با چهره‌ای خندان یک قرارداد ببندند، به فکر پایان قرارداد نیز باشند و برای خود این را ترسیم کنند که قرارداد در چه شرایطی می‌تواند پایان بپذیرد و به قراردادشان احترام بگذارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
خوب کارت ملی ندارندکه حساب بازکنند!!!!!!!!
برای کلیه امور بانکی از جمله حساب بازکردن کارت ملی لازمه !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
وقتی مربی خارجی درآمد دلاری دارد مگر مغز .. خورده که قرارداد ریالی ببندد شما پاتون رو به اندازه گلیم تان دراز کنید . همه میدانیم بضاعت باشگاههایمان در حد داخلی است و بس . شما درست باشید خارجی ها درست ترند
جیب خالی و پز عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
خب میان باز میکنن چرا حرص میخوری
آخرین اخبار