سرکوب آراء مردم آمریکا از ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰/ از بستن مکان‌های اخذ رأی تا حذف نام رأی‌دهندگان!

آمریکا سابقه طولانی در محروم کردن مردم از حق رأی و سرکوب آراء رنگین پوستان به ویژه در جنوب این کشور دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا سابقه طولانی در محروم کردن مردم از حق رأی و سرکوب آراء رنگین پوستان به ویژه در جنوب دارد، اما در سال ۲۰۱۳ تلاش برای سرکوب رأی دهندگان سر و صدا کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که دیوان عالی مقررات اصلی در قانون حق رأی دادن در سال ۱۹۶۵ را شکل داد. آن مقررات، ایالت‌هایی که سابقه سرکوب رأی دهندگان را داشتند را از تغییر قوانین انتخاباتی آن‌ها بدون مجوز دولت فدرال متوقف کرده بود.

بیایید نگاهی به چگونگی انجام این تصمیم شرم آور در طول این سال‌ها بیاندازیم؛ سرکوب رأی دهندگانِ امروز اغلب به صورت پاکسازی نام رأی دهندگان واجد شرایط از لیست ها، قطع رأی گیری زود هنگام و غیر حضوری، بستن مکان‌های رأی گیری، استفاده از شرایط سخت مقررات شناسایی رأی دهندگان و محروم کردن رأی دهندگان رنگین پوست در هر مرحله صورت می‌گیرد. پاکسازی نام رأی دهندگان به طور فزاینده‌ای مرسوم شده است.

سرکوب رأی مردم آمریکا از ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰/ لابی قدرت سران جمهوری خواه با حذف ۵۳ هزار رای سیاهپوستان

مقامات آمریکا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ با افزایش ۳۳ درصدی حدود ۴ میلیون نام را پاکسازی کرده اند. مقامات ایالتی که سابقا تحت نظارت فدرال بودند ۴۰ درصد بیشتر از کسانی که در ایالت‌ها سابقه سرکوب رأی دهندگان را نداشتند نام آن‌ها را از لیست پاک کردند.

همانطور که مشخص است، "جان رابرتس" رئیس دادگستری وقتی بحث کرد که همه چیز در جنوب به طرز چشمگیری تغییر کرده است به اشتباه کشته شد.

مقامات انتخاباتی در فلوریدا، کارولینای شمالی، جورجیا و ویرجینیا مرتکب پاکسازی غیر قانونی نام رأی دهندگان شده اند. در ویرجینیا در سال ۲۰۱۳، با اعتماد مقامات ایالتی به یک پایگاه اطلاعاتی معیوب نزدیک ۳۹ هزار نفر که ظاهرا از ایالت خارج شده بودند از فهرست حذف شدند.

حتی اگر از پاکسازی نام رأی دهندگان بگذرید، ممکن است در صف‌های بی پایان و طولانی رأی گیری گیر کنید.


بیشتر بخوانید


از زمان پاکسازی قانون حق رأی گیری در سال ۲۰۱۳ تاکنون، ۱۶۸۸ مکان اخذ رأی در ایالت‌ها که سابقا ملزم به پیش شرط تصویب قانون بودند بسته شده اند. مقامات تگزاس، ۷۵۰ مکان اخذ رأی را بستند. ایالت‌های آریزونا و جورجیا به همان بدی بودند. جای تعجب نیست که این تعطیلی‌ها اغلب در جوامع رنگین پوست وجود داشت.

سرکوب رأی مردم آمریکا از ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰/ لابی قدرت سران جمهوری خواه با حذف ۵۳ هزار رای سیاهپوستان

مقامات تگزاس در ۵۰ شهرستان این ایالت که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ بیشترین تعداد ساکنان سیاه و آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده ۵۴۲ مکان اخذ رأی را بستند. این تعطیلی‌ها در ۵۰ شهرستان دیگر با کمترین تعداد ساکنان سیاه و آمریکای لاتین فقط ۳۴ مورد بود.

در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۰ در جورجیا ۸۰ مکان اخذ رأی در آتلانتا، شهری با بیشترین جمعیت سیاه پوست تعطیل شد و ۱۶۰۰۰ نفر را مجبور به استفاده از ۱ مکان رأی گیری کرد. حتی اگر ۳ ساعت در صف رأی گیری بایستید ممکن است به خاطر قانون محدود کننده شناسایی رأی دهنده از رأی دادن محروم شوید.

از زمان تصمیم شرم آور دیوان عالی تاکنون، قانونگذاران جمهوری خواه در ۱۵ ایالت چنین قوانینی را تصویب کرده اند.

جمهوری خواهان تگزاس، قانون شناسایی رأی دهنده را بلافاصله در پی این تصمیم گیری به کار بردند. این قانون از زمان تصویب تاکنون، ۵ بار لغو شده است و دادگاه‌های متعددی تشخیص داده اند که این قانون علیه رأی دهندگان سیاه و آمریکای لاتین تبعیض قائل می‌شود. سرانجام، نسخه ساده‌تر این قانون که هنوز هم یکی از محدود کننده‌ترین قوانین شناسایی رأی دهندگان در کشور است از سوی دادگاه تجدیدنظر فدرال مجاز شد.

در جورجیا، قانون محدود کننده شناسایی رأی دهنده ایالت به مقامات اجازه می‌دهد تا ۵۳ هزار ثبت نام سیاه پوستان را دور بیاندازد. "اِستِیسی آبرامز" پس از سال‌ها که رقیب وی "برایان کِمپ" آراء رنگین پوستان را سرکوب می‌کند می‌توانست اولین فرماندار زنِ سیاه پوست کشور باشد، اما تنها با اندکی کمتر از ۵۵ هزار رأی، انتخابات را از دست داد.

به علاوه، یک دادگاه در کارولینای شمالی دریافت که قانون شناسایی رأی دهندگان این ایالت با دقتی فراوان آفریقایی – آمریکایی‌ها را هدف قرار داد و تمامیت این قانون را لغو کرد.

سرکوب رأی مردم آمریکا از ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰/ لابی قدرت سران جمهوری خواه با حذف ۵۳ هزار رای سیاهپوستان

ویرانگریِ سرکوب رأی دهندگان در روند انتخابات ما آشکار است. ترامپ و دولت وی فکر می‌کنند که می‌توانند به عنوان مقامات جمهوری خواه بی هدف بیشینند و بی هیچ احساس مسئولیتی، آراء مردم را سرکوب کنند.

آن‌ها اشتباه می‌کنند. مردم آمریکا آماده مقابله با برنامه‌های آن‌ها و ایجاد دموکراسی قرن بیست و یکم که نمایانگر کشور در حال رشد و متنوع ما است، هستند.

اگر رأی شما شمرده نشود، آن‌ها تلاش سختی برای سرکوب آن نمی‌کنند. از ثبت نام خود اطمینان حاصل کنید، از قوانین ایالت خود درباره رأی گیری از طریق پست به طور لحظه‌ای آگاه باشید، مکان اخذ رأی خود را پیدا کنید و با سازمان‌هایی که در خط مقدم محافظت از آراء قرار دارند در تماس باشید.

لازم به گفتن نیست که وقتی ما در مبارزه برای حق رأی پیروز شویم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

منبع: تیتریک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.