اوباما: پیروزی بایدن یعنی داشتن رئیس جمهور نرمال برای آمریکا

باراک اوباما پیروزی بایدن را به معنای داشتن یک «رئیس جمهور عادی و نرمال» برای آمریکا قلمداد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در یک سخنرانی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا به دلیل ناتوانی در کنترل بیماری همه گیر کووید-۱۹ انتقاد کرد و گفت: مرد فلوریدایی حتی از عهده این مشکل هم بر نمی‌آید.

اوباما طی سخنرانی در یک گردهمایی در فلوریدا که با هدف جلب حمایت از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده بود اظهار داشت پیروزی بایدن به معنای داشتن یک «رئیس جمهور عادی و نرمال» برای آمریکاست.

او همچنین از ترامپ برای توهین به افرادی که به اندازه کافی با او خوب بوده‌اند، انتقاد کرد و گفت: ما رئیس جمهوری نمی‌خواهیم که مردم را برای انتقاد از او با زندان تهدید می‌کند.

اوباما در این گردهمایی که با رعایت فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شده بود گفت: مردم فلوریدا، این رفتار عادی نیست. شما چنین رفتاری را از سوی همکار، از طرف مدیر دبیرستان، از طرف مربی خود و حتی از طرف اعضای خانواده خود تحمل نخواهید کرد. چرا ما باید او را به عنوان رئیس جمهور آمریکا قبول کنیم. این رفتار طبیعی نیست.

این دومین حضور اوباما به سود جو بایدن در چرخه انتخابات ۲۰۲۰ بود. اوباما پیشتر ترامپ را برای ناتوانی در کنترل شرایط شیوع ویروس کرونا هدف انتقادات خود قرار داده بود.

ویروس کرونا تاکنون نزدیک به ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار آمریکایی را مبتلا کرده و جان دست کم ۲۲۴ هزار و ۴۰۰ تن را گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار