مشاور ارشد مایک پنس هم به کرونا مبتلا شد

در ادامه شیوع ویروس کرونا در میان مقامات کاخ‌سفید، رئیس دفتر و مشاور ارشد مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، هم به این ویروس مبتلا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، تاکنون شمار زیادی از مقامات کاخ سفید به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. پس از ابتلای مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نتیجه آزمایش افراد زیادی در کاخ سفید از جمله خود ترامپ و همسرش مثبت شد؛ و حالا به اعلام کاخ سفید، مارک شورت، مشاور ارشد مایک پنس، معاون ترامپ نیز به کرونا مبتلا شده است.

این در حالی است که به گفته کاخ سفید، مایک پنس قصد دارد برنامه مبارزاتی خود برای انتخابات را در هفته جاری ادامه دهد در حالی که طبق دستورالعمل‌های بهداشتی، پنس به دلیل تماس نزدیک با مشاورش دست کم باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفته است آزمایش پنس و همسرش منفی بوده است و او تحت معیار‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا به سفر‌های انتخاباتی خود ادامه خواهد داد. پنس در حالی در تجمعات حاضر می‌شود که در تماس نزدیک با مارک شورت بوده و قصد قرنطینه خود را هم ندارد.


بیشتر بخوانید


ساسکیا پوپسو، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه جورج میسون، تصمیم پنس را برای سفر به شدت سهل انگارانه خواند.

او گفت: این اقدام پنس اهانت و بی‌احترامی به کادر درمان و نیز همه کسانی است که در تجمعات انتخاباتی حضور می‌یابند. او باید ۱۴ روز در خانه بماند، رویداد‌های کمپین ضروری نیستند.

پنس که از اواخر فوریه ریاست گروه ویژه کرونا در کاخ سفید را بر عهده دارد از رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده ماسک و رعایت فاصله اجتماعی حمایت کرده است، اما معمولا خود این اصول را رعایت نکرده و رویداد‌های سیاسی بزرگی را برگزار می‌کند که در آن بسیاری از افراد صورت خود را نمی‌پوشانند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار