آغاز طرح ملی کوچ ویژه دانش‌آموزان در استان سمنان

طرح ملی کوچ به مناسبت هفته تربیت بدنی ویژه دانش آموزان در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا حاج قاسمی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در قالب طرح ملی کوچ دانش‌آموزانی که اضافه وزن دارند تا اسفند امسال مشاوره اصلاح تغذیه و افزایش سهم فعالیت بدنی به منظور کاهش وزن دریافت می‌کنند.

او افزود: در این طرح هم چنین دانش‌آموزانی که کمبود وزن دارند، به منظور رسیدن به وزن مناسب از متخصصان تغذیه و ورزش مشاوره دریافت می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دبیرخانه پویش ملی کوچ به معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان سپرده شده است گفت: اجرای طرح کوچ محدود به دانش‌آموزان نشده و کارکنان اداره‌های آموزش و پرورش سراسر استان نیز در این طرح زیر نظارت قرار می‌گیرند.

حاج قاسمی گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته تربیت بدنی، پخش زنده ورزش صبحگاهی در شبکه شاد به منظور ترغیب دانش‌آموزان به ورزش و افزایش نشاط است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی مجازی در ۲ رشته طناب زنی و شطرنج و اهدای جوایز به برگزیدگان نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته تربیت بدنی بود.

طرح ملی کوچ (کنترل وزن و چاقی)، اقدام مهم در حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش است و در آن، چاقی و «بی. ام. آی» دانش آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن اقدام‌های مداخله‌ای و توزیع بسته‌های آموزش تغذیه سالم میان خانواده ها، انجام می‌شود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.