نکاتی برای آرامش بیشتر در محل کار

عضو هیات علمی گروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای آرامش بیشتر در محل کار نکاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسین کاوه عضو هیات علمی گروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نکاتی برای آرامش بیشتر در محل کار، اظهار کرد: از جمله این نکات آن است که با آرامش کار کنیم، وقتی وانمود می‌کنیم که شخص آرامی هستیم و خصوصیات یک فرد آرام را می‌پذیریم، خود را متقاعد می‌کنیم که همیشه آرام باشیم.

او ادامه داد: به کاغذ باطله‌ها رحم نکنیم و هر چه زودتر اطلاعاتی را که مدت‌ها است به آن‌ها احتیاج نداریم، رها کنیم و کاغذ‌های باطله را دور بریزیم.

عضو هیات علمی گروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با بیان اینکه شوخی را جدی بگیریم، اضافه کرد: فکر نکنیم که فقط باید کار‌های سخت را انجام دهیم، اگر دیدمان را نسبت به انجام کار‌ها عوض کنیم، جدی‌ترین کار‌ها نیز مانند یک شوخی به نظر می‌رسد.

محمدحسین کاوه با بیان اینکه گیاهان را فراموش نکنیم، گفت: گاهی حتی نگاه کوتاه به طبیعت، فشار زندگی روزمره را در وجود ما از بین می‌برد؛ گذاشتن گلدان در خانه یا در محل کار، باغی خیالی را در ذهن ما تداعی می‌کند.

او افزود: فشردن یک توپ کوچک، تنش‌های عصبی‌ای را که در انگشتان و دست‌های ما متمرکز شده اند، خالی می‌کند.

عضو هیات علمی گروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هر وقت از کلمه «باید» در صحبت‌ها استفاده کنیم، به فشار روانی خود اضافه می‌کنیم؛ کلمه مناسب تری را جایگزین آن کنیم تا زندگی راحت‌تر به نظر برسد.

او با بیان اینکه سعی کنیم جنبه مثبت کار‌ها را ببینیم، اضافه کرد: دیدن جنبه‌های مثبت هر چیز و خوش بودن در زندگی کار راحتی نیست، اما اگر زحمت جستجو را به خود بدهیم، خلاقیت ما به کار می‌افتد و آن‌ها را مشخص خواهد کرد.

محمدحسین کاوه با بیان اینکه به دنبال چیز‌های تازه باشیم، اظهار کرد: سعی کنیم از هوای تازه، میوه تازه و گل‌های تازه استفاده کنیم؛ این تازگی‌ها را هرجا که ممکن است به زندگی خود اضافه کنیم و زیبایی‌ها را در کنار آرامش بیابیم.

او با بیان اینکه به جنبه‌های روشن امور نیز توجه داشته باشیم، گفت: برای هر موقعیتی، جنبه روشنی نیز وجود دارد، حتی برای موقعیت‌هایی که در ابتدا ناراحت کننده به نظر می‌رسد؛ به دنبال این جنبه روشن بگردیم، از آن لذت ببریم و بگذاریم ما را آرام کند.

عضو هیات علمی گروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اگر به طور مرتب ورزش کنیم، بهتر می‌توانیم خود را با شرایط مختلف سازگار کنیم چرا که ورزش به ما آرامش، سلامتی و رضایت بیشتری می‌بخشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محل کار ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار