فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران:

نیروهای تازه نفس باید به کادر درمان اضافه شوند

زالی گفت: باید در رابطه با تأمین مجوزهای استخدامی اقدام شود تا نیروهای تازه نفس به جمع بیمارستان‌ها اضافه شوند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره اعمال مدیریت و مناسب در مقابله با کرونا اظهار کرد:  همان طور که می‌دانید حدود ۹ ماه است که از تشکیل ستاد مقابله با کرونا می گذرد. تشکیل  این ستاد ملی با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری صورت گرفته است که شاید در سال‌های اخیر با چنین ظرفیت اجرایی و حقوقی مشاهده نکرده باشید. یک ظرفیت فرابخشی، بین نهادی که توانسته  جایگاه ممتاز و نهادینه ای به وجود بیاورد.  طبیعتا بخش زیادی از  این کار نوین از اختیارات شورای امنیت کشور مقام معظم رهبری بوده است که در این مسیر ما را همراهی کرده اند.

او گفت: ضمن گفته‌های مقام معظم رهبری ما در حال حاضر توانسته ایم تا حدودی در مقابله با بیماری کرونا با وجود  چالش‌های مختلف، به خصوص با فرا رسیدن  فصل سرما که طبیعتا در ابعاد و دامنه بیماری تاثیر خواهد داشت، خوب پیش رفته ایم. باید تمام بخش ها و دستگاه ها در راستای مقابله با کرونا عمل کنند و ترجیح آن ها امور  سلامت افراد باشد. طبیعتا باید در مرحله اجرایی و نهادی تصمیماتی صورت بگیرد یعنی یک  عقبه قرارگاهی عملیاتی و میدانی اتفاق بیفتد و همچنین مصوبات به طور دقیق اعمال شود.  باید به صورت بازخورد دائمی و پویا مشکلاتی که پیش رو است، رفع شود.

کرونا  چهره فرسایشی  ایجاد کرده است

زالی بیان کرد: کرونا  چهره بسیار فراگیر و فرسایشی  ایجاد کرده، به گونه‌ای است که توان اجرایی کم شده است. در این بین باید با یک طراوت جدید تمام نیرو‌های ذی ربط وارد کار شوند. با وجود شرایط فعلی و چالش‌هایی که وجود دارد یک آرایش شبه جنگی ظاهر شده که باید تمام دستگاه ها  مشارکت داشته باشند.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر در رابطه با تأمین مجوزهای استخدامی اقدام شود تا نیروهای تازه نفس به جمع بیمارستان‌ها اضافه شوند.

او گفت: در حال حاضر موضوع و مسئله اصلی کشور مقابله با کروناست. سر منشا بیشتر موضوعات این ویروس منحوس بوده که باید برای رفع آن تلاش کنیم، زیرا مشکلات زیادی را در پی داشته و رفع نشده  است. تقریبا تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های ذی ربط باید در این مسئله مشارکت داشته باشند. حضور حداکثری دستگاه‌ها نیاز است، زیرا مشکلاتی که این ویروس ایجاد کرده می‌طلبد که همه در راس کار باشند و همکاری کنند.

ابتلای ۳۰ هزار نفر از کادر درمان به کرونا

زالی بیان کرد: در حال حاضر تقریبا ۳۰ هزار نفر از کادر بیمارستانی ما اعم از پرستاران  به بیماری کرونا مبتلا شده اند که دیگر توان ادامه راه را ندارند. حتی حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد افراد هم خواستار مرخصی استعلاجی هستند، زیرا به این ویروس منحوس مبتلا شده اند. ما باید ظرفیت های ردیابی بیماری و همچنین مردم نهاد را فعال سازی کنیم که بتوانیم در شناسایی بیماران با سرعت قابل توجه ای حرکت کنیم.


بیشتر بخوانید


فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران تصریح کرد: مسیر سختی پیش رو است که باید با تدابیر مناسب به خوبی با آنها مقابله کنیم. نظرات فنی خوبی برای عملیاتی شدن بسیاری از کارها داده شده و در حال انجام است. مردم باید  بیش از پیش به کادر درمان اعتماد کرده و  به افراد در این  عرصه کمک کنند  تا بتوانیم به طور منسجم موجب از بین رفتن این ویروس منحوس باشیم. باید به زیرساخت‌ها و نیرو‌ها اعتماد کرد تا یک همبستگی ایجاد شود. افراد در هر خانواده باید اطلاعات بالایی داشته باشندتا بتوانند مراحل را به خوبی برای شناسایی بیمار طی کنند.

او بیان کرد: همان طور که می‌دانید ویروس بسیار ناپایدار است و موجب یک دل مشغولی جهانی شده است ، زیرا  مدام چهره‌های متفاوتی از خود در کشورهای مختلفی نشان می‌دهد. بنابراین باید جلوی ترددهای بی مورد گرفته شود زیرا به دلیل شکل‌ها و رفتارهای مختلف ویروس ممکن است با سفر کردن به کشورهای دیگر آن را به دیگران منتقل کنیم. 

زالی تصریح کرد: امروز با نیروی انتظامی تصمیمی گرفته شد که  محدودیت‌هایی در ورودی‌ها و خروجی‌های کشور هم صورت بگیرد  یا در کشور های مبدا تست پی سی آر حتما انجام شود. افراد به خوبی رصد خواهند شد تا در صورت شک داشتن قرنطینه اتفاق بیفتد.  در حال حاضر فردی که بخواهد وارد کشور شود باید به مدت ۲ هفته قرنطینه برای او اعمال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار