ارسال یکصدمین محموله شرکت اسپیس ایکس به مدار زمین

شرکت اسپیس ایکس موفق شد روز گذشته یکصدمین محموله شامل ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک دیگر را در مدار زمین قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازپایگاه «spacenews»، شرکت آمریکایی اسپیس ایکس روز گذشته (۲۴ اکتبر) موفق شد، مجموعه دیگری از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک» را در مدار زمین قرار دهد که با این حساب، این یکصدمین محموله‌ای است که این شرکت آمریکایی در مدار قرار می‌دهد.

بر اساس اعلام این پایگاه، در این مأموریت یک فروند موشک «فالکون ۹» از سکوی پرتاب «Space Launch Complex ۴۰» واقع در «کیپ کاناورال» فلوریدا در ساعت ۱۱:۳۱ دقیقه صبح به وقت شرق آمریکا شلیک شد.

موشک فالکون ۹ در این پرتاب، ۶۰ ماهواره «استارلینک» را در مدار ۶۳ قرار داد.

با این مأموریت، صدمین پرتاب موفقیت آمیز شرکت آمریکایی اسپیس ایکس به سرانجام رسید. تا کنون در این عملیات‌ها ۹۵ «فالکون ۹»، سه پرتابگر فضایی «فالکون هوی» (Falcon Heavy) و دو «فالکون ۱» بکار گرفته شده اند.

شرکت اسپیس ایکس همچنین با سه شکست در پرتاب «فالکون ۱» و یک شکست در پرتاب «فالکون ۹» مواجه بوده است؛ همچنین یک موشک «فالکون ۹» نیز در سال ۲۰۱۶ به هنگام آماده سازی برای آزمایش، منهدم شده بود.

گفتنی است این، سومین مأموریت شرکت استارلینک در کمتر از دو هفته اخیر به شمار می‌رود. این شرکت در تاریخ ۶ اکتبر و ۱۸ اکتبر نیز محموله‌هایی از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را (در هر پرتاب ۶۰ ماهواره) در مدار قرار داده بود. اسپیس ایکس هم اکنون ۸۹۵ ماهواره اینترنتی استارلینک در فضا دارد.

اِستارلینک یک پروژه ماهواره‌ای است که از سوی شرکت اسپِیس‌ایکس (SpaceX) برای توسعه دسترسی ماهواره‌ای کم‌هزینه و با کارایی بالا در پیاده‌سازی اینترنت ماهواره‌ای در حال انجام است. تا کنون بیش از ۸۰۰ ماهواره استارلینک در مدار زمین قرار گرفته اند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار