نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی در قم برگزار شد

آخرین دستاورد‌های حوزه علمیه در بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی در قم بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی عصر امروز یکشنبه در سالن جلسات مدرسه علمیه معصومیه  قم برگزار شد.

در این همایش که با هدف شناسایی فضلای حوزوی و دانشگاهی فعال در عرصه پژوهش‌های کاربردی و همچنین افزایش کارایی مطالعات و تحقیقات حوزوی با بهره گیری از ابزار‌های هوش مصنوعی برگزار شد، سی نهاد حوزوی آخرین دستاورد‌های خود را در عرصه بهره‌گیری از فناوری اطلاعات به نمایش گذاشتند.

هفتاد و سه نفر از پژوهشگران حوزه و دانشگاه مقالات خود را به این همایش عرضه کردند که  صاحبان ۳۱ اثر برتر معرفی شدند.

این مقالات در مدت چهار روز به شکل ویدیو کنفرانس عرضه و توسط صاحب‌نظران و نقد و بررسی خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به این همایش تأکید کرد: در هدف گذاری جهت بهره مندی از هوش مصنوعی علاوه بر تمرکز در حل مسائل دینی، در حوزه‌های اجتماعی و نیاز‌های جامعه نیز بهره برداری‌های ضروری صورت گیرد.

آیت الله صافی هم در پیامی جداگانه گفت: حوزه‌های علمیه ما امروز این افتخار را دارد که از فناوری جدید و وسایل ارتباطی نوین در قالب هوش مصنوعی برای پیشبرد عقاید صحیح و هدایت و ارشاد مردم و زندگی سالم و کمال انسانیت استفاده کند.

آیت الله اعرافی هم حوزه‌های علمیه را در زمینه بهره گیری از فناوری های روز پیشرو دانست و افزود: امروز حوزه در شرایطی است که با هوش مصنوعی به عنوان جدیدترین روش پژوهش بتواند فعالیت‌های علمی خود را با دقت و سرعت پیگیری کند.

در حاشیه این همایش از سه سامانه حفظ و بازیابی اطلاعات با عنوان سعاب، نگارش‌یار طلاب و سامانه جستجوی دانش با عنوان جهد رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار