دفاع مجدد ماکرون از اظهارات اسلام‌ستیزانه در فرانسه

رئیس جمهور فرانسه در توئیتی به زبان عربی دوباره از اظهارات اسلام ستیزانه در این کشور دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که در گذشته توهین به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) را آزادی بیان تعبیر کرده بود، این بار نیز با دفاع از کاریکاتور موهنی که چند روز پیش در یک نشریه فرانسوی منتشر شده بود در پیامی توئیتری نوشت: هیچ چیز نمی‌تواند ما را وادار به عقب نشینی کند. ما با توجه روح صلح، به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما هرگز گفتمان کینه توزی و نفرت را قبول نداریم و از بحث منطقی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم ایستاد.
 
گفتنی است رئیس جمهور فرانسه به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.
 
در پی این اظهارات امانوئل ماکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.
 
عمران خان، نخست وزیر پاکستان اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه در باره انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمان جهان دانست و تاکید کرد: چنین سخنانی باعث تشدید اسلام هراسی و فضاسازی برای افراط گرایان خواهد شد.
 
همچنین «مرزوق الغانم» رییس پارلمان کویت اقدام برخی از روزنامه‌های فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن حضرت محمد (ص) را محکوم کرد و از دولت کشورش خواست که اهانت‌های عمدی را که به ارکان دین مبین اسلام و مقدسات مسلمانان صورت می‌گیرد، محکوم کند.
 
محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن  نیز خواستار تحرک رسمی و مردمی علیه اهانت فرانسه علیه اسلام و پیامبر بزرگ اسلام (ص) شد.

وی در صفحه توئیتری خود نوشت: نخستین اقدام کشور‌های مسلمان باید احضار سفیران و هیئت‌های دیپلماتیک و اخراج سفرای فرانسه از کشورشان باشد.

او در ادامه تصریح کرد: باید اقدامی مردمی با حضور گسترده در مراسم میلادی پیامبر بزرگ اسلام آغاز شود و این اقدام بیانگر پیام مقابله با اظهارات مکرون است.

علاوه براین صد‌ها تظاهرکننده شامگاه دیروز شنبه در برابر مقر سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی برای محکوم کردن سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره کاریکاتور‌های حضرت محمد (ص) تظاهرات کردند.

همچنین تظاهرکنندگان خشمگین در نوار غزه عکس‌های رئیس جمهور فرانسه را آتش زدند. یک تیم خبرنگاران خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تظاهر کنندگان -که چهره برخی از آن‌ها با ماسک بهداشتی پوشیده بود- در حالی که شعار نوشته‌هایی به زبان عربی در دفاع از حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام به همراه داشتند، بعد از نماز مغرب در یافا، شهری در کنار تل آویو که اکثریت جمعیت آن را عرب‌ها تشکیل می‌دهند، به تجمعی اعتراضی دست زدند.

امین بخاری، یکی از تظاهرکنندگان در حالی که رئیس جمهور فرانسه را به حمایت از ”راست گرایان افراطی“ متهم می‌کرد، گفت پیامبر ”مقدس‌ترین شخصیت اسلام است و کسی که به او توهین کند، به همه افراد یک امت توهین کرده است“.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
عجب دنیای کثیفی دارنداین اروپا هیا درموردهولوکاست اجازه نمیدن کسی حرف ویاتحقیق کنه وبراش دادگاه وزندانی وجریمه میگیرند ولی راحت به یک پیامبرعزیز اینجورراحت توهین میکنندواسمش روهم روح آزادی میگذارند؟!کشورهای مسلمان بایستی درتمامی مجلس دولتی قانونی روبه تصویب برسونندکه هیچ کس حق توهیین به هیچ کدام ازپیامبران ادیان بخصوص پیامبرعزیزمان حضرت محمدجسارتی کنندوبرای اینجورافرا توهین کننده قانونی بسیارسخت بنویسندوبه اجراش دربیارند؟!یابه هولوکاستی که خیلی وحشت دارندازش انگشت روی هولوکاست بزارند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۰۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
طراحان و حمایت کنندگان و دارو دستهاشون و توهین کنندگان و هتک حرمت کنندگان به ساحت مقدس ملکوتی حضرت رسول الله ص حضرت محمد مصطفی ص باید از هر لحاظ مورد لعن و تحریمهای همه جانبه سرد خشک بدون اقماض قرار گیرند توسط تمامی کشورهای اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص که این یک تکلیف و دستور واجب خداوند جل جلاله در قرآن کریم هدایت گر نورانیست به امت واحده رسول الله ص که باید با مجرمین اهانت و توهین کنندگان و حرمت شکنان ساحت مقدس حریم والامقام حضرت رسول الله ص برخورد قاطع کنند تا با هوشیاری و آگاهی توطئه های ضد اسلامی را ناکام گذارند و البته مجازات کیفری سختی را در آخرت در دنیای باقی در جهنم اسفل السافلین خواهند کشید اگر که توبه و جبران نکنند .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۱۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
اینکه کافره یا اینکه به چیزی غیر از خدا اعتقاد داره بخودش مربوطه //ولی اینکه به مقدسات ادیان الهی توهین کنه // بایستی بسختی ادب بشه تا عبرتی باشه برای دیگران
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۳۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
مکرون تو و دارودستت برای امت جهان اسلام ناب محمدی ص مقتدر و قدرتمند باشکوه و با عظمت عدالت گستر مستقل همانند ماکارونی هستی و سه سوته می بلعنتون ولی و در حال حاضر از هر لحاظ تکلیف شرعی و دینی و قرآنی انسانی واجب بر همه امت یکپارچه مومنین خردمندان بصیر مسلمان سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص است که کشورت فرانسه را بخاطر توهینهای مداوم و هتک حرمت به مقام والای پیامبر اکرم خاتم رسولان خداوند جل جلاله حضرت محمد مصطفی ص از هر لحاظ تحریمتان کنند و سفیرانشان را از فرانسه برگردانند و سفیرانتان را اخراج کنند و هیچ گونه تجارتی و مسافرتی به کشور شما ملعونین شیطان صفتان انجام ندهند تا بعد... افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار