ماسک محافظ ۱۰۰ درصدی در برابر کرونا نیست

کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : افراد باید بدانند که ماسک نمی‌تواند محافظت ۱۰۰ درصدی در برابر کرونا ایجاد کند و باید در کنار استفاده از ماسک حتما رعایت فاصله فیزیکی را هم داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار بغدادی کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ماسک‌های سه لایه و استاندارد کارایی بالایی در مقابل ویروس کرونا دارند، گفت : ماسک‌های سه لایه که بیشتر در سطح جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد با استفاده از لایه پارچه‌ای "مِلت" درست شده اند که قابلیت خوبی در برابر نفوذ ویروس کرونا دارد.

او گفت : افراد باید حتما از ماسک استاندارد استفاده کنند، چرا که ماسک‌های عرضه شده از سوی دستفروشان و ... که از پارچه‌های دیگری در تولید آن استفاده شده، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بغدادی در خصوص استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای افزود: اگر ماسک‌هایی که با پارچه‌های معمولی تولید می‌شود بصورت چند لایه دوخته شوند، تا حدی می‌توانند در برابر ویروس کرونا کارایی داشته باشند، اما قطعا کارایی آن‌ها به پای ماسک‌های سه لایه استاندارد نمی‌رسد.

این کارشناس تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ماسک تنها یکی از راه‌های مقابله با ویروس کرونا است، افزود: به هیچ عنوان استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند محافظت ۱۰۰ درصدی در برابر ویروس کرونا ایجاد کند و افراد باید در کنار استفاده از ماسک حتما رعایت فاصله فیزیکی را هم داشته باشند.

بغدادی ادامه داد: منفذ‌های ماسک بگونه‌ای نیست که از ورود کامل و قطعی ویروس کرونا پیشگیری کند و برای همین ضروری است افراد علاوه بر استفاده از ماسک حتما رعایت فاصله فیزیکی را به ویژه با افرادی که دارای علائم مشابه کرونا هستند، داشته باشند.

او افزود: علاوه بر این‌ها افراد باید دقت داشته باشند که راه‌های تنفسی تنها یکی از راه‌های ورود ویروس کرونا است و این ویروس می‌تواند از مخاط چشم و گوش هم وارد بدن شود، بنابراین نیاز است با رعایت فاصله فیزیکی از ورود ویروس از طریق مخاط چشم و گوش هم پیشگیری کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.