رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد؛

توزیع ۲۷ میلیون غذای گرم میان نیازمندان در قالب پویش ایران همدل

بختیاری گفت: در قالب پویش ایران همدل تاکنون ۲۷ میلیون پرس غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز (دوشنبه ۵ آبان ماه) ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: در مرحله دوم پویش ایران همدل مانند مرحله اول اقدامات بزرگی انجام شد و باید از مردم تشکر کرد، چرا که در زمان‌های حساس همیشه در صحنه بودند.

او با بیان اینکه مرحله اول به نام اطعام مهدوی بود، گفت: مرحله دوم پویش ایران همدل به نام اطعام حسنی از عید غدیر شروع شد و تا آخر ماه صفر ادامه داشت.

بختیاری افزود: طرح احسان حسینی در راستای اطعام حسینی برگزار شد و برای افرادی که امکان طبخ غذا نبود، کمک‌های نقدی و غیر نقدی ارسال شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در راستای طرح اطعام حسینی ۱۵ میلیون و ۸۸۵ هزار غذای گرم طبخ و توزیع شده است، گفت: خانواده بزرگوار سردار سلیمانی اعلام کردند مردم نذورات خود را به کمیته امداد اهدا کنند و کمک‌ها در راستای اطعام و احسان حسینی میان نیازمندان توزیع شود.

او با بیان اینکه رقمی معادل ۲۶۶ میلیارد تومان برای احسان و اطعام حسینی هزینه شده است، گفت: ارزش هر غذای گرم، ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است و همچنین ۲ هزار و ۶۶۷  آشپزخانه در این زمینه فعالیت کردند.

بختیاری ادامه داد: برای طبخ غذا در آشپزخانه‌ها ۸۰ هزار نفر به صورت افتخاری به نام شهدای کربلا خدمت کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در قالب طرح اطعام مهدوی در ماه رمضان و اطعام حسینی و احسان حسینی در ماه محرم و صفر بیش از ۲۷ میلیون پرس غذای گرم طبخ و توزیع شد که ارزش آن ۴۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.


بیشتر بخوانید


بختیاری با بیان اینکه در ۲ هزار و ۵۸۱ محله، یک میلیون و ۶۹۵ هزار بسته ارزاق غذایی در قالب طرح احسان حسینی توزیع شده است، گفت: ارزش هر بسته ارزاق ۱۸۵ هزار تومان بوده است.

او با بیان اینکه در طرح احسان حسینی ۳۰۶ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط مردم انجام‌ شد، گفت: در این زمینه ۵۷۱ میلیارد تومان مردم مشارکت کردند که از هر جهت قابل تقدیر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در پویش ایران همدل علاوه بر کمیته امداد، بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، هلال احمر، آستان‌های مقدس، بنیاد مستضعفان، مراکز نیکوکاری و خیرین کار‌های ارزشمندی انجام دادند، افزود: تمامی این اقدامات در این‌ ماه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون بسته ارزاق توزیع شده است، گفت: ارزش کلی تمام بسته‌های ارزاق تقسیم و توزیع شده ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

بختیاری افزود: در مجموع کمک‌های مردمی در طرح اطعام‌ مهدوی و احسان و اطعام حسینی هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

او با بیان اینکه در این زمینه مردم، ایران را سرافراز کردند، گفت: در این باره آن‌ها به ندای مقام‌معظم رهبری لبیک گفتند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره اجرای مرحله سوم پویش ایران‌ همدل گفت: در جلساتی که برگزار شده است، مقرر شده مرحله سوم به بحث اشتغال و درمان توجه کند و کمک‌های مومنانه هم به قوت خود باقی خواهد ماند.

او با بیان اینکه پویش‌های مومنانه ادامه خواهد داشت، افزود: در راستای راه اندازی موکب اشتغال با مهارت آموزی و کمک کار آفرینان اشتغالزایی برای محرومان انجام خواهد شد، همچنین اگر کارآفرینی به نیروی انسانی نیاز داشته باشد می‌تواند درخواست خود را برای کمیته امداد ارسال کند.

بختیاری با بیان اینکه یکی از پیشنهاداتی که برای مرحله سوم پویش ایران همدل شده است تأمین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند است، ادامه داد: باید در جلسات تصویب شود تأمین اشتغال، درمان و جهیزیه در اولویت است و ما نباید از تهیه جهیزیه غافل بمانیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کارآفرینانی که ۴۰ نفر از مددجویان را وارد بازار کار می‌کنند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت خواهند کرد و در مجموع ۲ میلیارد تومان وام قرض الحسنه می‌گیرند.

او درباره توزیع تبلت میان دانش آموزان و دانشجویان نیازمند گفت: تبلت‌های در نظر گرفته شده باید تولید داخلی باشند، همچنین در مرحله اول برای تهیه ۵۰ هزار تبلت با یکی از شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قراردادی منعقد شد.

بختیاری ادامه داد: کمیته امداد ۲۵۰ هزار دانش آموز و دانشجوی نیازمند دارد.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم ۵۰ درصد هزینه تبلت توسط خیرین و ۵۰ درصد دیگر توسط کمیته امداد پرداخت شود، افزود: ۳ میلیون دانش آموز در سراسر کشور نیازمند تجهیرات الکترونیکی آموزش هستند.

بختیاری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری در سال ۹۹ توسعه کار راهبران شغلی است، گفت: راهبران شغلی امسال سال دومی است که مشغول به کار هستند و راهبران شغلی افراد با انگیزه را شناسایی می‌کنند و در صفر تا صد ایجاد یک شغل کنار آن‌ها هستند.

بختیاری ادامه داد: راهبران شغلی به افراد مختلف آموزش می‌دهند و مواد اولیه و تجهیزات را فراهم می‌کنند، گفت: راهبران شغلی در ادامه روند نظارت مستقیم بر تولید را انجام می‌دهند و کیفیت تولید را ارزیابی می‌کنند و در نهایت محصولات تولید شده را را بازاریابی می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه می‌خواهیم امسال ۵۰ درصد مشاغل ایجاد شده را با کمک راهبران شغلی انجام دهیم، ادامه داد: سال قبل تجربه اول ما در راستای استفاده از توانمندی‌های راهبران شغلی بود و قطعا مشکلاتی در این باره وجود داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۵۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
چقد خوبه که به محرومان جامعه رسیدگی میکنن // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار