آبرسانی به منطقه عشایری باباکلان نیازمند همت مسئولان

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: آبرسانی به منطقه عشایری باباکلان به دلیل دوری مسافت محل تامین آب با مشکل مواجه شده و این امر نیازمند همت مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، صادق فاتحی رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: هر ساله آب مورد نیاز ۵۰۰ خانوار عشایری منطقه باباکلان از طریق انشعاب ایجاد شده از طریق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تامین می شد و امسال به دلیل موانع قانونی این آب قطع شده است.

فاتحی افزود: ۱۲۰ مخزن ذخیره آب در منطقه عشایری باباکلان وجود دارد که برای ذخیره آب در این مخازن باید روزانه پنج تانکر آب به منطقه ارسال شود.

او بیان کرد: نزدیک ترین محل تامین آب ماشین آلات آبرسانی به باباکلان در منطقه امامزاده جعفر است که ۵۵ کیلومتر با منطقه فاصله دارد.

فاتحی گفت: با توجه به شرایط جاده ای روزانه امکان تنها یک یا حداکثر ۲ سرویس آب به منطقه وجود دارد.

او با اشاره به نیاز به مایع حیاتی آب برای انسان و دام عشایر به ویژه در شرایط کرونایی از مسئولان خواست برای تامین آب منطقه عشایری باباکلان چاره اندیشی کنند. 

فاتحی بیان کرد: پنج دستگاه تجهیزات آبرسانی در اختیار امور عشایر این شهرستان هاست که یک دستگاه به منطقه باباکلان اختصاص یافته است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت افزود: بیش از ۵۳۰ منبع ذخیره آب در مناطق عشایری این شهرستان ها وجود دارد.

فاتحی گفت: عشایر شهرستان گچساران ۲۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارند.

او بیان کرد: براساس آخرین سرشماری شهرستان های گچساران و باشت یکهزار و۸۶۹ خانوار عشایر دارند.

رئیس اداره امورعشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: ۸۷نقطه عشایری در مناطق قشلاقی این دو شهرستان وجود دارد.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری هستند.

دریلا، آبگندی و کلاغ نشین از جمله مناطق عشایری گچساران است.

این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز،۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

شهرستان های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه وبویراحمد ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.