محوطه تاریخی نجیرم دیر نقطه گذاری شد

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: محوطه تاریخی نجیرم دیر واقع در محدوده شرکت پتروشیمی مستقر در محل، نقطه گذاری شد.

محوطه تاریخی نجیرم دیر نقطه گذاری شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: همزمان با توقف عملیات ساختمانی در محدوده محوطه تاریخی نجیرم شهرستان دیر، کارشناسان این اداره کل در محل حاضر شدند و با بازدید میدانی، بخشی از این محوطه تاریخی که در محدوده فعالیت شرکت پتروشیمی مستقر در محل قرار گرفته بود، نقطه گذاری شد.

او افزود: با انجام این کار، هر گونه عملیات شامل خاکبرداری، پی کنی و ساخت و ساز ممنوع است و به دریافت مجوز لازم از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیاز دارد.


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین در نشستی که با مدیران شرکت پتروشیمی داشتیم این شرکت متعهد شد فعالیت‌های بعدی خود را در این زمینه، با ارائه طرح مورد نظر به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دریافت مجوز لازم، با تصویب نهایی وزارتخانه متبوع انجام دهد.

ابراهیمی  با اشاره به نقطه گذاری تمامی محوطه تاریخی نجیرم در آینده نزدیک، گفت: پرونده این اثر برای ثبت در فهرست آثار ملی تکمیل و به اداره کل ثبت آثار وزارتخانه فرستاده شده است و منتظر تصویب نهایی و ثبت ملی اثر هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.