سامع گفت:تدوین طرح جامع جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی قم به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،

سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به موضوع مدیریت آب‌گرفتگی به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهرداری در سال ۹۹، تدوین طرح جامع جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی قم به همین منظور در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

اوافزود: سال ۸۰ شهرداری اقدام به طراحی سیستم جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی کرده بود که این طرح برای شرایط فعلی شهر قدیمی است و نیاز به بازنگری دارد و به همین دلیل تدوین دوباره این طرح با توجه به شرایط کنونی شهر در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با پیگیری حوزه خدمات شهری و فنی شهرداری قم مشاوری با قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی در حال تدوین طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی است که بتوانیم مجموعه اقدامات کنترل و دفع آب‌های سطحی را بر اساس طرح تدوین‌شده پیش ببریم.

سامع با اشاره به طرح اصلاح آب‌گرفتگی‌های شهر طی یک سال گذشته، تصریح کرد: با مطالعات انجام‌شده برای هر منطقه، ۱۵ تا ۳۰ بند صورت‌جلسه انجام‌شده که بیشتر آن‌ها نهایی شده و فقط در برخی مناطق بخشی از کار‌های بزرگ و اساسی مانده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم، افزود: اصلاحاتی هم که باقیمانده است به دلیل تدوین طرح جامع است که در مورد برخی از آن‌ها سؤال بود که بهتر است در چه نقطه‌ای اقدام شود.

او با اشاره به حضور مستمر مشاور طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی قم در بارندگی‌ها تاکید کرد: از زمستان سال گذشته کار تدوین این طرح آغازشده است و با توجه به‌پیش بینی آب و هوایی هرزمانی که احتمال بارندگی وجود داشته مشاور در قم حضور پیدا می‌کرد تا از نزدیک شرایط بارندگی در قم را ببیند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تغییر الگوی بارش در سال‌های اخیر عنوان کرد: در سال‌های گذشته در چند دقیقه حدود ۲۰ میلی‌متر بارش در قم ثبت‌شده است که برای این مقدار از بارندگی اگر بخواهیم کانال طراحی کنیم گاهی قطر این کانال‌ها به دو تا سه متر می‌رسد که نشدنی است، اما رویکرد مشاور برخلاف گذشته، بر این است که آب در همان نقاط جذب شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار