ساماندهی پهپاد‌های غیرنظامی اولین محصول حوزه دانش‌بنیان مددجویان

طرح ساماندهی پهپاد‌های غیرنظامی کشور اولین محصول در حوزه دانش‌بنیان مددجویان کمیته امداد است که هم اکنون در ۷ استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمایت از ایده‌های نوآورانه و دانش‌بنیان مددجویان، از سیاست‌های کمیته امداد در اشتغال‌زایی برای خانواده‌های تحت حمایت است. در همین راستا طرح راهبر شغلی توسط کمیته امداد در سال ۹۷ حدود ۱۰۰ طرح به شکل آزمایشی در سراسر کشور تصویب و به مرحله اجرا رسید؛ از اردیبهشت سال ۹۸ تا کنون نزدیک به ۲۵۰۰ طرح راهبری شغلی در ۳۱ استان کشور بررسی و تصویب شده است که این طرح‌ها مشتمل بر ۱۰۰ هزار فرصت شغلی است.

طرح راهبر شغلی ریسک فروش بازار را از دوش مددجو بر می‌دارد و هدفگذاری کمیته امداد برای ۵۰ درصد طرح‌های اشتغال مددجویان در حوزه راهبری به همین دلیل است.

طرح ساماندهی پهپاد‌های غیرنظامی کشور اولین محصول در حوزه دانش‌بنیان مددجویان است که اجرا شده است. اکنون در ۷ استان مازندران، خراسان رضوی، گلستان، کرمانشاه، اردبیل، فارس و خوزستان در حال اجرا است و توانمندسازی مددجویان، هوشمند سازی کشاورزی و کاهش مصرف سموم و آب از اهداف اجرای طرح اشتغال پهپادی مددجویان کمیته امام خمینی است. استفاده از پهپاد‌ها در سم‌پاشی و مه‌پاشی برای محصولات کشاورزی از اولین نتایج دراین حوزه است.

ایران جزو چهار کشور نخست است که در این مسیر گام برداشته است و ۲۴ پهپاد به مبلغ هر کدام ۲۵۰ میلیون تومان خریداری و تحویل گروه‌های آموزش‌دیده از مددجویان شده است.

به همت کمیته امداد با کشت و صنعت‌های کشور نیز هماهنگ شده است تا از توان مددجویانی که این دوره‌ها را گذرانده‌اند برای اجرای سم پاشی و مبارزه با آفات در مزارع خود استفاده کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار