با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و نمایندگانی از استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری، طرح کوچ (کاهش وزن و چاقی دانش آموزان) از امروز در استان کرمان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با بیان این که "طرح کوچ" با هدف افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت قد و وزن خود و ترویج سبک زندگی سالم اجرا می‌شود، گفت: در شرایط کنونی و با وجود بیماری کرونا، نیاز است برنامه جدی‌تر و مدونی برای اجرای "طرح کوچ" که یکی از ۲۵ بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش است، داشته باشیم.

او بیان کرد: قطعا شرایط حاکم بر زندگی ما ایجاب می‌کند مربیان درس تربیت بدنی با سخت کوشی بیشتری در این زمینه کار کنند.

اسکندری نسب افزود: غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی، جلب حمایت مدیران و معلمان، ایجاد تغییر رویه و رفتار، کاهش ۳ درصدی تعداد دانش آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی دانش آموزان قدکوتاه و یا با کاهش وزن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

او با اشاره به این که این طرح برای همه دانش آموزان استان، در همه دوره‌های تحصیلی و در همه شهرستان‌ها و مناطق اجرا می‌شود، تصریح کرد: همه ساله درمان بیماری‌های ناشی از چاقی و اضافه وزن هزینه‌های زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند که با این غربالگری و داشتن برنامه مناسب غذایی و فعالیت‌های بدنی متناسب، می‌توان از بسیاری از این هزینه‌ها پیشگیری کرد.

اسکندری نسب، عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش هم مکلف و هم موظف هستیم که از هر فرصتی برای اجرای برنامه‌های مرتبط با سلامتی جسمی و روحی دانش آموزان استفاده کنیم که نقش مربیان و معلمان در این راستا بسیار مهم است، دانش آموزان باید اصول بهداشت محیط زندگی و تحصیل شان، همچنین خودمراقبتی و خود محافظتی را یاد بگیرند.

او با اشاره به اینکه حتی در شرایط همه گیری بیماری کرونا آموزش به دانش آموزان تعطیل نمی‌شود، بیان داشت: باید شرایط آموزش و پرورش را با شرایط کرونایی پیش ببریم، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی را نمی‌توان تعطیل کرد، رسالت اصلی ما هم آموزش و هم تربیت است و همه باید برای ارتقای نظام سلامت جامعه تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جامعه و کشور ما از ماشینی شدن زندگی رنج می‌برد و این طرح فرصت بسیار مناسبی برای کنترل وزن و غربالگری دانش آموزان و تضمین سلامت آینده آن‌ها است.

این طرح با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان کرمان و نمایندگانی از استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمان و به صورت ارتباط مجازی با مدیران و روسا، معاونان پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار