پیش‌بینی برداشت ۸۰۰ تن محصول خرمالو از باغ های نیاسر کاشان

شهردار نیاسر کاشان گفت:امسال پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ تن محصول خرمالو در باغ های نیاسر کاشان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی نظیری، شهردار نیاسر از توابع شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سطح ۳۰ هکتاری زیر کشت این محصول در باغ‌های نیاسر افزود: ۲۵ تن در هکتار متوسط برداشت خرمالو در این شهر است.

او، با تاکید بر اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ تن محصول خرمالو در باغ‌های نیاسر کاشان برداشت شود گفت: برداشت این میزان محصول نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، برداشت خرمالو از اول آبان تا اوایل آذرماه انجام می‌شود که روزانه ۱۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و این محصول به صورت مستقیم به میدان تره بار استان‌ها و شهرستان‌های اصفهان، تهران، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، شیراز، اردبیل، کرمان، یزد، قم، قزوین و سمنان ارسال می‌شود.

شهردار نیاسر، حتی صادرات خرمالوی این شهر به کشور‌های عراق و حوزه خلیج فارس را تاکید کرد و گفت: نیاسر کاشان قطب تولید خرمالوی کشور بعد از برداشت گل محمدی و محصولاتی نظیر بادام و گردو است.

نظیری، تصریح کرد: شهر نیاسر به دلیل داشتن تنوع آب و هوایی و محصولات کشاورزی به شهر چهار فصل معروف است.
شایان ذکر است: خرمالو میوه‌ای سرشار از ویتامین‌های A، B و C، کاروتن و بتاکاروتن است.

این میوه برای درمان و آرام کردن سکسکه نیز مفید است و همچنین از شیره خرمالوی نارس نیز در پایین آوردن فشار خون نیز استفاده می‌شود و چنانچه این ویتامین به مقدار کافی به بدن نرسد باعث خشک شدن پوست و شکننده شدن ناخن‌ها و مو و افت در میزان هوش و سلامت بدن می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.