ایران پایگاه منطقه‌ای WHO در حوزه علوم تغذیه و صنایع غذایی شد

رئیس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور از تثبیت جایگاه ایران برای ۴ سال دیگر در استقرار پایگاه غذا و تغذیه WHO خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال الدین میرزای رزاز، رئیس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به  اهمیت غذا و تغذیه در دنیا که این روزها، بیش از هر زمان دیگری احساس شده است، بیان کرد: این اهمیت تا جایی است که در برخی از کشور‌های توسعه یافته بحث تاسیس وزارت غذا و تغذیه مطرح است؛ در ایران نیز در جلسه شهریور ماه هیئت دولت وزارت‌های بهداشت درمان و جهاد کشاورزی مامور شدند مقدمات استقلال غذا را فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در این مقطع ایران در رقابت‌های نزدیک با کشور‌هایی مانند عربستان، امارات متحد عربی که تلاش فراوانی برای استقرار پایگاه غذا و تغذیه WHO در کشورهایشان داشتند با پیگیری فراوان از طریق انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برای ۴ سال آینده این پایگاه را با افتخار در ایران تثبیت کرده تا خدمات خود را به حوزه کشور‌های Emro ارائه کنند.

رزاز اظهار کرد: همکاری‌های نزدیک تیم وزارت بهداشت خصوصا معاونت بین الملل وزارت متبوع با انستیتو تغذیه و تیم روابط بین الملل نقش مهمی را در برقراری این ارتباط مهم ایفا کرد.

رئیس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور ضمن عرض تبریک به ملت ایران و جامعه دانشگاهی برای کسب این موفقیت اظهار کرد: امید است این همکاری‌های بین المللی در حوزه مهم غذا و تغذیه بتواند باعث ارتقای سلامت مردم کشورمان و نیز ملل مسلمان منطقه به رهبری ایران شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار