تسهیل در تشریفات ورود کالای مورد نیاز مردم در منطقه آزاد اروند/ استقرار گمرک کشور در گیت های خروجی منطقه

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از تسهیل در تشریفات ورود کالای مورد نیاز مردم منطقه و واحدهای صنعتی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دیروز نشست مشترکی بین رئیس کل گمرکات جمهوری اسلامی ایران‌، معاون حقوقی گمرک کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری این سازمان در راستای اجرایی شدن مصوبات استقرار گمرک کشور در گیت های خروجی آبادان و خرمشهر برگزار شد.

اسماعیل زمانی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص این نشست گفت‌: در نشست پیشین توافق شد تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر و نیز کالا‌های مصرفی، ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی، از بدو ورود تا خروج به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد اروند باشد.

او افزود: رئیس گمرکات جمهوری اسلامی ایران نیز در نشست امروز با عنایت به توافق صورت گرفته ، ابلاغ کرد تا گمرک آبادان و خرمشهر در مبادی ورودی این دو شهر مستقر گردند.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: طبق ابلاغ رئیس کل گمرکات کشور از این پس تشریفات گمرکی کالای همراه مسافر، کالاهای مصرفی در منطقه، ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی منطقه توسط گمرک منطقه آزاد اروند صورت می گیرد.

زمانی گفت‌: امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبات ضمن تعامل گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند شاهد تسهیل در تشریفات ورود کالای مورد نیاز مردم منطقه و واحدهای صنعتی در اروند باشیم.

نشستی در دهم مهرماه امسال با حضور فرماندار ویژه آبادان، امام جمعه و سه نماینده مردم آبادان در مجلس و نمایندگان گمرکات جمهوری اسلامی در محل فرمانداری ویژه آبادان برای استقرار کامل گمرک ایران در گیت های خروجی و تسهیل در تشریفات مبادی ورودی منطقه آزاد اروند برگزار شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.