ام دی اف، تحفه‌ای از دل نیشکر‌هایی که سر به آسمان دارند

ام دی اف یکی از محصولاتی است که از باقیمانده گیاه جادویی نیشکر تولید و در صنایع مرتبط از آن استفاده می‌شود.

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نیشکر تنها گیاهی است که نه تنها دورریز ندارد، بلکه از تفاله باقیمانده حاصل از تولید شکر، می‌توان محصولات متنوعی از جمله؛ الکل، ام دی اف، خوراک دام، کاغذ و... تولید و به بازار عرضه کرد.

او افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تصمیماتی به منظور تولید ۱۰۰ هزار تن ام دی اف، معادل ۱۳۲ هزار مترمکعب و حدود ۹۰۰ هزار ورق از این محصول در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اتخاذ شده است که پس از تولید به بازار عرضه خواهیم کرد.

ناصری میزان تولید سالیانه الکل را ۳۶ میلیون لیتر عنوان و بیان کرد: با این میزان تولید، ۸۰ درصد نیاز کشور به این ماده مهم تامین می‌شود و نه تنها نیازی به واردات آن نیست، بلکه می‌توان بخشی از آن را نیز صادرات کرد، بطوریکه در اپیدمی کرونا از واردات این محصول بی نیاز بودیم و مشکلی در زمینه تامین نیاز مصرف کنندگان به وجود نیامد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی درخصوص سایر محصولاتی که از باگاس نیشکر تولید می‌شود، اظهار داشت: سالیانه ۴۰ هزار تن خوراک دام تولید می‌شود و در اختیار دامپروری‌های فعال در استان خوزستان و دامپروری شرکت قرار می‌گیرد، ضمن اینکه لوله، گونی و ... تولید می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.