در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کلاهبرداری ۳۱۰ میلیاردی در کاشان/ کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی با وعده ازدواج

مهم‌ترین حوادث امروز ۶ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۶ آبان ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری ۳۱۰ میلیاردی در کاشان

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی مبنی بر کلاهبرداری صورت گرفته از آنان، تحقیقات در این خصوص به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: پس از تحقیق از مال باختگان و جمع آوری مدارک و مستندات لازم مشخص شد عامل این کلاهبرداری با تاسیس یک دفتر سرمایه گذاری در خصوص خرید و فروش گوشی تلفن همراه با وعده پرداخت سود ۱۰ درصد به صورت ماهیانه مبالغی از ۳۰۰ میلیون تا ۲۰ میلیارد ریال را از شاکیان اخذ و در قبال آن به سرمایه گذاران چک ارائه کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم با این شگرد بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال از ۱۸ نفر دریافت کرده بود، گفت: سهامداران در زمان سر رسید وصول چک‌های خود متوجه خالی بودن حساب متهم شده و هنگامی که به دفتر وی مراجعه می‌کنند با تعطیلی دفتر و عدم پاسخگویی وی به تماس‌های تلفنی خود مواجه می‌شوند.
کلاهبرداری ۳۱۰ میلیاردی در کاشان/ کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی با وعده ازدواج


این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و با انجام یک سری کار‌های ویژه پلیسی و اقدامات هوشمندانه موفق شدند در یک عملیات ضربتی فرد مذکور را هنگام خروج از شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ هاشمی فر خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته با اعتراف به بزه انتسابی ادعا کرد که تمامی چک‌ها و وجوه مربوط به مال باختگان را تحویل یکی از همدستان خود داده که وی نیز در حال حاضر متواری بوده و هیچ گونه خبری از او ندارد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از سیستم رصد هوشمندانه مجرمان و همچنین انجام تحقیقات علمی و اقدامات خاص پلیسی مخفیگاه همدست متهم را نیز شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دیگر با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و پس از تکمیل پرونده هر ۲ متهم را برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی دادند.

سرهنگ هاشمی فر در پایان با هشدار به شهروندان گفت: عده‌ای از افراد سودجو و فرصت طلب با سؤ استفاده از وضعیت اقتصادی کشور به تحریک مردم با وعده پرداخت سود بالا پرداخته و با این حربه از آنان کلاهبرداری می‌کنند که در این خصوص شهروندان بایستی بیشتر هوشیار بوده و فریب این گونه تبلیغات کاذب را نخورند و قبل از هرگونه سرمایه گذاری از مبادی قانونی استعلام گرفته و صرفاً به نصب یک تابلو و مجوز تأسیس دفتر و شرکت سرمایه گذاری اعتماد نکنند و مطمئن باشند افرادی که در شرایط حاضر وعده پرداخت سود بالا می‌دهند نیتی جز کلاهبرداری ندارند.
 

کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی با وعده ازدواج

سرهنگ"غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان "خمینی شهر با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۲۳ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار داشت: شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی تلگرام با شخص مونثی آشنا شده که باترفند ازدواج از من درخواست مبلغ ۲۳ میلیون ریال وجه نقد کرد و من هم به حسابش واریز کردم و بعد متوجه شدم تلفنش را جواب نمی‌دهد و از من سوء استفاده کرده است.

سرهنگ براتی در ادامه تصریح کرد: با بکارگیری روش‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، یک زن در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به عموم شهروندان توصیه کرد: یکی از ترفند‌های کلاهبرداری اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند که می‌بایست به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنید و در گفتگو‌های اینترنتی با افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید ارتباط برقرار نکنید، در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آن‌ها را روی تلفن همراه، لپ تاپ، فلش مموری و دیگر وسایل قابل حمل ذخیره نکنید. فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کنید، و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
 

توقیف ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه هنجارشکن در"شاهین شهر

سرهنگ "علی صادقی با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور ارتقای امنیت و ارتقای آرامش عمومی در سطح شهرستان شاهین شهر، طرح برخورد با رانندگان با رفتار‌های مخاطره آمیز وقانون شکن توسط کارکنان انتظامی و راهور شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او در ادامه افزود: ماموران در اجرای این طرح با هماهنگی قضائی در خصوص برخورد با رانندگان قانون شکن، مزاحم و ناهنجار، تعداد ۱۵ دستگاه وسیله شامل ۹ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت قانون شکن با رفتار‌های ناهنجار و مزاحم برای شهروندان را توقیف و اعمال قانون کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد:هدف اصلی از اجرای طرح برخورد با قانون شکنان که با بازخورد مثبت شهروندان روبه رو شد، برخورد با مخلان نظم و آسایش عمومی در سطح شهرستان بوده و پلیس به هیچ عنوان اجازه فرصت طلبی به افراد با رفتار‌های ناهنجار دربین شهروندادن را نخواهد داد.
 

کشف ۳۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه ساز

سرهنگ "حسین بساطی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه ساز در شهر "کاشان" بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی و آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند یک سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ بساطی بیان داشت: سارق دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به ۳۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه ساز با همدستی ۲ سارق دیگر اعتراف کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله اکیپی مجرب از ماموران در این خصوص تشکیل و همدستان متهم را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "کاشان" در پایان با اشاره به اینکه این پرونده برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی در دست بررسی است، گفت: جدیت و مشارکت شهروندان در تامین امنیت، نقش به سزایی دارد که امید است شهروندان عزیز به محض مشاهده و آگاهی از حضور افراد مشکوک در اماکن خصوصی و نیمه کاره، بلافاصله با پلیس تماس و موضوع را اعلام کنند.
 

محموله میلیاردی کالای قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ "صادق کاظم زاد اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "امامی" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه یخچال، یک دستگاه قهوه ساز، ۲ دستگاه پلوپز، یک دستگاه زودپز، ۲ دستگاه ماکروفر و یک دستگاه آبمیوه گیری همگی خارجی و فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

 

احتکار ۳۰ میلیارد لوازم خانگی در"خمینی شهر

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار لوازم خانگی در یک انبار در شهرستان "خمینی شهر"، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: پس از اطمینان از صحت موضوع و با هماهنگی‌های به عمل آمده یک گروه از ماموران انتظامی همراه با کارشناسان اداره "صمت" به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۲۰ کیسه برنج ایرانی، ۹۰ کیسه برنج هندی، ۱۳۰ دستگاه انواع یخچال، ۵ دستگاه ماشین لباسشویی، ۶ دستگاه تلویزیون و ۵ دستگاه جاروبرقی همگی بدون ثبت اداره "صمت" که احتکار شده بودند، کشف شد.

سرهنگ هاشمی فر با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از تحویل متهمان این پرونده به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با کسانی که کالا‌های مورد نیاز مردم را احتکار کنند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آن‌ها نخواهد داد.

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر از شهروندان خواست، درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار