سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال، شگرد کلاهبردار تلگرامی

فردی که از طریق کانال تلگرامی اقدام به ترغیب افراد برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال کرده بود توسط پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا البرز گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتا مبنی بر این که یک کانال تلگرامی با شیوه معرفی پلن‌های سرمایه گذاری ارز مجازی بیت کوین از مالباخته به میزان ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا البرز افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد مبلغ سرمایه گذاری شده مالباخته از طریق کیف پول مجازی بیت کوین در یک سایت خارجی به صورت ارز مجازی دیجیتال استخراج شده و با توجه به این که مالکیت سایت پیش گفته در یک کشور دیگر قرار دارد، هیچ گونه دسترسی به آن وجود ندارد.

سرهنگ اقبالی گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پیچیده فنی و پلیسی، موفق به شناسایی گرداننده کانال تلگرامی در منطقه محمد شهر کرج شده و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

او افزود: متهم که انتظار اطلاع پلیس و دستگیر شدنش را نداشت در ابتدا منکر انجام هرگونه اعمال مجرمانه بود، اما با مشاهده مستندات الکترونیکی به ناچار لب به اعتراف گشوده و اعلام کرد که با ایجاد کانال‌های تلگرامی در حوزه سرمایه گذاری بیت کوین و فریب افراد مختلف با پلن‌های سرمایه گذاری اقدام به برداشت موجودی کیف پول دیجیتال بیت کوین آن‌ها می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران به هیچ عنوان فریب پیشنهاد‌های نامعقول کلاهبرداران در حوزه ارز دیجیتال را نخورده و سرمایه خود را در اختیار این افرار نگذارند.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.