خلیلی مطرح کرد؛

شهرداری نسبت به تعطیلی کارخانه سیمان در جنوب تهران اقدام کند

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران از فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه در جنوب تهران جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تذکر به شهردار تهران و سازمان محیط زیست استان تهران خواستار تعطیلی هر چه سریعتر معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به صنایع آلاینده فعال در اطراف پایتخت است که در مواقع اضطراری آلودگی هوا این صنایع تعطیل می‌شوند، گفت: این کارخانه‌ها علاوه بر ایجاد آلودگی، چهره و طبیعت شهر را هم از بین برده‌اند و برای جنوب تهران که از نظر آلودگی هوا نسبت به سایر مناطق وضع بدتری دارد، خطر آفرین هستند.

وی با اظهار تأسف از افتتاح چند کارخانه در جنوب تهران گفت: متأسفانه با حضور رئیس سازمان محیط زیست استان تهران و محیط زیست شهرستان ری طی چند هفته گذشته، واحد شش کارخانه سیمان تهران که یکی از صنایع آلاینده است و از کار افتاده بود، دوباره افتتاح شد.

خلیل آبادی با بیان اینکه ۴۰ درصد آلاینده‌های شهر تهران، ری و تجریش مربوط به صنایع آلاینده تهران و اطراف آن است، گفت: مدیرکل محیط زیست با چه توجیهی در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا و ویروس کرونا، به مردم این هدیه مسموم را تقدیم کرده است؟

خلیل آبادی خطاب به حناچی ادامه داد: طبق ماده ۶۰ قانون برنامه سوم توسعه شهرداری تهران به شهردار پایتخت تذکر می‌دهم هرچه سریعتر نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن و ماسه و سیمان در حریم تهران اقدام کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
كارخونه سيمان
پالايشگاه
ايران خودرو
سايپا
و خيلي از كارخونه هاي دولتي كه سوخت سنگيني مصرف ميكنن چپيدن تو تهران و حومه بعد يقه مردمو ميگيرن كه شماها هوا رو آلوده ميكنين
آخرین اخبار