سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نقده از اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی در سطح ۱۸ هزار و ۷۳۷ هکتار از اراضی شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سید کریم ابراهیم زاده سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نقده گفت: با اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، اطلاعاتی دقیق از اراضی و سطح کشت در شهرستان احصاء خواهد شد که برای برنامه ریزی‌های کلان و تنظیم عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی ضروری است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) برای رسیدن به امنیت غذایی، تولید با حفظ منابع پایه، مدیریت و پایش مستمر بخش و تقویت معیشت بهره برداران کشاورزی، برنامه ریزی شده و در حال تکمیل است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نقده ادامه داد: از آغاز اجرای طرح سیاک تاکنون، کارشناسان پهنه شهرستان نقده با تلاش مضاعف و علی رغم مشکلات موجود از جمله مشکل اینترنت پرسرعت در مراکز جهادکشاورزی، تعداد ۷ هزار و ۵۳۹ قطعه به مساحت ۱۸ هزار و ۷۳۷ هکتار را در سامانه پایگاه اطلاعات مکانی وزارت جهادکشاورزی ترسیم نموده اند.

ابراهیم زاده افزود: در مرحله اول، تکمیل اطلاعات مکانی و تولید نقشه است و در فاز‌های بعدی اطلاعات توصیفی و تکمیلی در سیستم درج می‌شود.

او اضافه کرد: دریافت گزارش‌های دوره‌ای از مسئولین مراکز جهادکشاورزی و بررسی محدودیت‌ها و موانع انجام طرح و رفع ان‌ها بطور مستمر و هرهفته توسط کمیته فنی شهرستان صورت می‌گیرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نقده همچنین ترسیم محدوده مالکیت کشاورزان، اضافه نمودن اطلاعات توصیفی به محدوده‌های ترسیم شده، و نهایتا ایجاد پایگاه داده مکانی - توصیفی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.