آغاز انتخابات الکترونیکی شورای دانش آموزی مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: بیست وسومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان کردستان به صورت غیر حضوری و الکترونیکی آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به برگزاری بیست وسومین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان همزمان با سراسر کشور گفت:۱۱۲ دانش آموز به عنوان اعضای اصلی وعلی البدل شورای دانش آموزی انتخاب می‌شوند.

او با بیان اینکه این انتخابات در ۳۹ مدرسه استان در حال برگزاری است، افزود: حضور دانش آموزان با نیاز‌های ویژه درعرصه انتخاباتی، نشانگر توانمندی، لیاقت و پشتکار این دانش آموزان است.

رنجبر گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت‌نام دانش‌آموزان برای انتخابات، تبلیغات نامزد‌ها وانتخابات شورا‌های دانش آموزی با شعار «شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب» دربستر فضای مجازی شاد برگزار می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان بیان کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی در فضای مجازی تجربه جدید تربیتی و اجتماعی است.

او ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی دانش آموزان برای حضور موثر آنان در عرصه‌های مختلف جامعه را از اهداف برگزاری این انتخابات برشمرد وافزود: گروه‌های مختلف دانش آموزی دختر وپسر با نیازه ویژه دوره‌های تحصیلی ابتدایی (سوم ابتدایی به بالا)، متوسطه دوره اول و دوم در این انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس با نیاز‌های ویژه دارای جمعیت از ۵۰ تا ۱۰۰ دانش آموز ۵ نفر و از ۱۰۰ دانش آموز به بالاتر ۷ نفر به عنوان اعضای اصلی و۲ نفر بعنوان اعضای علی البدل انتخاب می‌شوند.

او از توسعه و بهبود نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان، کسب مهارت‌های زندگی، توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی واجتماعی، فراهم کردن زمینه مساعد در راستای تبادل تجربیات، تفاهم و همدلی بین دانش آموزان و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه بین آنان ومسئولان مدرسه به عنوان اهداف تشکیل شورا‌های دانش آموزی نام برد.

رنجبر افزود: در حقیقت شورای دانش آموزی یک سرمایه نامشهود در مدرسه است که بستر‌های لازم را برای ورود دانش آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی فراهم وبا هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان کمک‌هایی بسیاری به مسئولان مدرسه می‌کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه انتخابات شورای دانش آموزی نماد توسعه فعالیت‌های آموزش و پرورش است، گفت: این شورا فرصتی مناسب برای مشارکت عملی دانش آموزان در توسعه و تقویت فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و هنری در مدارس را فراهم می‌کند و مسئولیت پذیری و فعالیت گروهی را در بین دانش آموزان ترویج خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.