ازدواج پیامبر اعظم(ص) با حضرت خدیجه(س) الگویی برای جوانان

ازدواج پیامبر اعظم(ص) با حضرت خدیجه(س) دارای ویژگی هایی است که اگر الگوی جوانان و خانواده ها قرار بگیرد گره کور ازدواج را باز می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میثم یاسا، مبلغ تخصصی خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به سالگرد ازدواج پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله با حضرت خدیجه کبری سلام الله علی‌ها گفت: بازخوانی ویژگی‌ها و شاخصه‌های آن ازدواج تاریخی به عنوان یک مدل نه تنها در جامعه کنونی مناسب بلکه ضرورت است.

او افزود: آداب و رسوم دست و پا گیر، ناآگاهی، تشریفات و توقعات بی مورد از موانعی است که ازدواج جوانان را با مشکل مواجه کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در تبیین ویژگی‌های ازدواج پیامبر اکرم صلی الهه علیه و آله گفت: برخورداری از هدف مشترک و توجه به ایمان و اخلاق، وجه ضمانت یک ازدواج است. پول و ثروت، به مرور با تلاش به دست خواهد آمدبلکه ابزاری برای رسیدن به همان اهداف مشترک تلقی شود.

یاسا استفاده از تجارب بزرگتر‌ها را موضوع مهم دیگری در ازدواج دانست و افزود: پیچیدگی شخصیتی افراد در زمان کنونی و نداشتن شناخت کافی از یکدیگر، گاهی بهانه‌ای می‌شود که دختر و پسر فقط به آگاهی توام با احساسات خود تکیه کنند و بزرگتر‌ها و نقش آگاهی بخشی آنان را نادیده بگیرند.

این مشاور خانواده و تربیت، مهریه‌های سنگین و تفاخر به آن را از آسیب‌های کنونی و از دلایل کم رغبتی به ازدواج بیان و تصریح کرد: اینگونه مهریه‌ها هیچگونه ضمانتی برای حفظ زندگی مشترک ایجاد نمی‌کند بلکه ممکن است موجب نفرت و انتقام شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.