بسته اخبار حوادث ۶ آبان ماه ۹۹؛

دستگیری عامل ربایش نوجوان ۱۵ ساله در ایرانشهر / دستگیری ۱۶ سارق با ۱۸ فقره سرقت در زابل

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۶ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۶ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل ربایش نوجوان ۱۵ ساله پس از ۴ ماه فرار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر عامل ربایش نوجوان ۱۵ ساله خاشی پس از ۴ ماه فرار به دام افتاد.

سردار " احمد طاهری " جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در تیرماه سال ۹۹ پسری ۱۵ ساله در یکی از محلات شهرستان خاش توسط فردی ناشناس ربوده و به مکانی نا معلوم منتقل می‌شود.

او افزود: بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی مأمور رسیدگی به پرونده شده و تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری این آدم ربا و آزاد سازی این نوجوان آغاز کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عامل این آدم ربایی به دلیل اختلافات مالی، اقدام به ربایش این نوجوان کرده است.

سردار طاهری گفت: در نهایت با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر و پشتیبانی اطلاعاتی پلیس آگاهی استان و اقدامات تخصصی صورت گرفته آدم ربا که مجبور به آزاد سازی این نوجوان کرده، پس از ۴ ماه فرار از دست ماموران روز گذشته در عملیات پلیس شهرستان ایرانشهر در مخفیگاهش در کوه‌های بزمان این شهرستان دستگیر کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه فرد آدم ربا به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: پلیس اجازه نخواهد داد که مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی آسایش شهروندان را برهم زنند و درصورت بروز هرگونه اقدام غیرقانونی با هنجارشکنان برخورد قاطع می‌کند.

دستگیری ۱۶ سارق با ۱۸ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۶ سارق و کشف ۱۸ فقره سرقت در اجرای مرحله هفتم طرح ذوالفقار خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در راستای اجرای طرح ذوالفقار، که طی یک هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار در سطح شهرستان به اجرا در آمد، واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

او  افزود: دراجرای این طرح واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان با دستگیری ۱۶ سارق سابقه دار، ۱۸ فقره انواع سرقت را شامل ۶ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۸ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۴ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری ۱۱ خرده فروش موادمخدر، کشف ۱۹ کیلوگرم موادمخدر، توقیف ۱۴ دستگاه خودرو و ۲۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف خاطرنشان کرد: دراین رابطه تمامی افراد دستگیر شده باتشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به تداوم اجرای این طرح درهفته‌های آتی از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله باطری‌های قاچاق در "ایرانشهر"

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف یک هزار و ۶۰۰ عدد باطری خودروی مستعمل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا گفت: مأموران ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بخش بزمان شهرستان ایرانشهر روز گذشته حین گشت کنترول خودرو‌های عبوری در محور ایرانشهر به بم به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و به راننده آن دستور ایست دادند.

او  افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن، تعداد هزار و ۶۰۰ عدد باطری خودروی مستعمل قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ کیخا تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا خودرو توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی در جامعه محسوب می‌شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده اجتماعی، قدم‌های مفید و موثر در راستای کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در "فنوج"

فرمانده انتظامی شهرستان "فنوج" از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد گرجی تبار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان فنوج، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران کلانتری مرکزی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس، ۲ سارق را که در ساعات پایانی شب در حال سرقت و انتقال ۱۲۰ کیلوگرم میلگرد از یک ساختمان در حال ساخت بودند مشاهده و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف سارقان به بزه ارتکابی گفت متهمان در بازجویی‌های تکمیلی به ۶ فقره سرقات اموال اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج، با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، سریعا مراتب را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در "ایرانشهر"

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف یک دستگاه تریلی حامل ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا گفت: روز گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بم به ایرانشهر" به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن ۲۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با بیان اینکه در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی به صورت برنامه ریزی شده به طورمستمر ادامه خواهد داشت و سعی و تلاش پلیس بر این است که با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط با این پدیده مقابله کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار