عمویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

بررسی یازده سوال از وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح جلسه امروز این کمیسیون پرداخت.

ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد:جلسه امروز کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان برگزار شد.

وی افزود: ۱۴ سوال از آقای ظریف طرح شده بود که ۲ سوال به دلیل عدم حضور سوال کنندگان، مطرح نشد. یک سوال هم از طرف نماینده سوال کننده قبل از طرح پس گرفته شد.

وی ادامه داد: آقای طریف در یک فرصت دو ساعته به ۱۱ سوال پاسخ گفتند. ۱ نفر از نمایندگان در جلسه از پاسخ آقای ظریف قانع شد. ۵ نفر از نمایندگان قانع شدن از پاسخ وزیر امور خارجه را به بررسی پاسخ مکتوب آقای وزیر و برگزاری جلسات کارشناسی موکول کردند.

عمویی بیان کرد: همچنین ۵ نفر از نمایندگان، از پاسخ ارایه شده به سوالات خود قانع نشدند و خواستار طرح سوال از وزیر امور خارجه در صحن علنی شدند. درباره ملی یا محلی بودن این سوالات در جلسه آتی کمیسیون رای گیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت:عمده محور سوالات طرح شده در جلسه امروز اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری دیپلماسی اقتصادی و توسعه فعالیت و تجارت در مرز‌ها با همسایگان بود.

اخرین پیگیری‌های وزارت امور خارجه در موصوع ۴ دیپلمات مفقودالاثر ایرانی از جمله حاج احمد متوسلیان هم محور ۲ مورد از سوالات بود.

وی افزود: آقای ظریف در این جلسه توضیحاتی از اقدامات وزارت امور خارجه در موضوع مناقشه قره باغ و پیگیری طرح جمهوری اسلامی در این باره هم ارائه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار