سرمایه گذاری کشور‌های خارجی برای ایجاد ۴۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان همدان

استاندار همدان از ساخت شهرک گلخانه‌ای به وسعت ۴۰ هکتار بامشارکت سرمایه گذار کشور ترکیه در استان خبر داد.

سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: ایجاد یک شهرک گلخانه‌ای امسال با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری از کشور ترکیه با استفاده از به روز‌ترین دانش دنیا در ساخت گلخانه‌ها را در استان خواهیم داشت.

او با بیان اینکه در سند توسعه استان طی ۳ سال باید ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شود افزود: در این سند تا سال ۱۴۰۰ باید سالانه ۷۰ هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد شود.

استاندار همدان افزایش هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه برای ایجاد گلخانه‌ها را دغدغه سرمایه گذاران دانست و افزود: دولت از بخش خصوصی با ارائه تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه‌ها حمایت می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه طی دو سال اخیر تاکنون ۱۱۰ هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد و یا در دست ساخت داریم اظهار داشت: با این گلخانه‌ها سالانه ۱۷ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌کنیم و این حجم صرفه جویی آب برابر با ۲۲ حلقه چاه با آب دهی۳۰ لیتر در ثانیه بخش کشاورزی است.

او  گشت گلخانه‌ای را مرهمی برای افت منابع آب‌های زیر زمینی استان دانست و بیان کرد: برای مشکل کاهش سطح آب در منابع زیر زمینی استان تنها از طریق تغییر بهره برداری از منابع آبی، کشت‌های گلخانه‌ای و آبیاری‌های نوین،کشاورزی مکانیزه و تغییر ارقام و الگوی کشت می‌توانیم مانع از اضافه برداشت آب‌های زیر زمینی شویم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار