۱۳۷ میلیون و ۸۸۰ هزار تردد خودرو در جاده‌های آذربایجان‌شرقی ثبت شد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۷میلیون و ۸۸۰ هزار تردد خودرو در جاده‌های مختلف استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیزاده  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین مستقر در جاده‌های مختلف استان، این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال  ۱۸درصد کاهش یافته است.

او گفت: از کل تردد ثبت شده خودرویی در جاده‌های آذربایجان شرقی، ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

او افزود:امسال مسیر رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۲۲ میلیون و ۵۱۱ هزار پرترددترین جاده استان  است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسیر‌های تبریز- صوفیان با بیش از ۱۱میلیون و ۱۴۸هزار، ایلخچی- آذرشهر با بیش از ۷ میلیون و ۵۸۳ هزار و بناب – مراغه با بیش از ۳ میلیون و ۳۷ هزار تردد از دیگر جاده‌های پر رفت و آمد استان به شمار می‌روند.

علیزاده گفت: در زمان کنونی مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۵۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور که ۴۰ سامانه دیگر نیز در شرف راه اندازی است و ۷ دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در سطح جاده‌های مختلف رصد وضعیت تردد استان را انجام می‌دهد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.